31 Ocak 2013 Perşembe

tembellik tembellik....işte geldim burdayım....

merhaba:))
Çok ara verdim ama inanın çalıştım,siaprişlerim vardı,gezdimde buara ama eşimde onbeşgün evdeydi.Eşimle bol bol vakit geçirmek istedim.Tam bir post hazırladım zor bela bu seferde fotoğraf yükleyemedim.En sonunda bilgisayara format atarak bu sorundan kurtuldum.Bloğumda bir sorun olmadığını eşimin bana hediye ettiği yeni bilgisayarda resim yüklendiğini görünce notebook ta bir sorun olduğunu anladık..Bana yazdığınız yorumlarda ne yapmam gerektiğini yazmışsınız hepinize teşekkür ederim.Umarım gerek kalmaz...





İlk öğrencimin yaptığı...eşim yaptı:)))




Çok önceden yani sonbaharda yaptığım ama sonra bir daha yaptığım yoğunluğumdan paylaşmadığım dünya mutfağından Bir Hint yemeği olan Sambusa nın tarifini vermek istiyorum.İnternette çeşitli isimlerde yazılmış ama benim öğrendiğim ve çok zamanda önce defterime bu isimle geçirmişim.Azeri İranlı bir arkadaşım var onunda bloğu var facebookta İran yemeklerinin paylaşıldığı bir sitede tanıştık.İki senedir arkadaşlığımız devam ediyor.Zaman zaman kendisine danıştığım yada onun da bana sorduğu sorular oluyor.Leila Amerikada yaşıyor.2 yıl önce bahsettiğim facebooktaki sayfada bir börek tarifi ilgimi çekmişti ona hemen sordum ve bana tercüme etti,o gün bugün yapılmak üzere sıradaydı.Sonbaharda denedim ama internettende araştırdım.Türkiye de epey bir yapılmış bir kaç blogda ve yemek tarifleri sitelerinde vardı.Soslarına baktım ya ulaşılmaz malzemedendi yada çok acıydı.Ben Leilanın tercüme ettiği gibi yaptım.Sonuç süper yanınada kendim bişeyler uydurdum.Sonra ikinci kez yine yaptım evde sevilen bir börek oldu hatta kızım yoğurda batırıp yiyor.Bizim muska böreğini andırıyor ama içi farklı...Çokkk eski bir defterim var taa ortaokuldan beri tarif bulup yazdığım orda bu tarifin aynısını buldum.Hin yemeği Sambusa yazmışım ama hiç denememişim yanında yıldız yoktu çünkü:))))yıllar önce Alice diye bir yemek kanalı vardı  hatırlarsınız belki yada adı öyle bişeydi sanırım ordan almışım...Defterde tarifi görünce çok şaşırdım.Herneyse gelelim tarife ve böreğin ta kendisine....İşte Sambusa....

Beğendiğimiz için ikinciye bir kere daha yapmıştım...
Sambusa
yufka yada lavaş
kıyma,patates haşlanmış olacak
soğan,zerdeçal,gram masala (şart değil),kakule(olursa iyi olur)
karabiber,kızartmak için sıvıyağ.
Fotoğrafta da olduğu gibi lavaşı yada yufkayı muska böreği yapar gibi 4 parmak kalınlığında şeritler kesmelisiniz.Öncede soğan kıymayı kavurun ve içine haşlanmış pateteside ezerek ilave edin,baharatları katın soğutup şeritlere harcı koyun muska böreği yapar gibi sarın.Yağda kızartın.
Ben ilk yaptığımda sarımsaklı yoğurt ve acı biber salçasını nar ekşisi ile karıştırmıştım.
İkinci yapışımda ek olarak mayonez,yoğurt ve kapari ile karıştırdım.İnternette araştırmam sonucu bu böreğin acı sosla yenildiği ve yeşil bir sos ile servis edildiği...Eğer merak edip bu böreği yaparsanız mutlaka sos yapın derim ben...
Çok geç oldu...Bu tarifi vermek için ama,inanın ciddi çok yoğunum..   
                                                         
Aslında anlatmak istediğim çok şey var paylaşmak istediğim çok resim var...Buaralar epey iş yaptım ama bir sonraki postta artık.
Ama çok detaylara girmeden şimdi nerde olduğumu bizim için yeni gelişmeler olduğunu bundan sonra hayatımızın farklı noktalarda olacağından bahsetmek istiyorum.
Aranızda bazıları özellikle Antalyadaki blogcanlarım.Ayşecim,Evrencim ,Türkan,Öznur,Salişe söyledimmi hatırlamıyorum ama bazılarınız diğer arkadaşlara yaptığım yorumlardanda anladı hatta bana sordular ama yoğunluktan cevap yazamadım...
Biz Antalya'ya taşınıyoruz.
Eşim burda başka bir fabrikadan gelen teklifle Şubat başı işe başlıyor.Bizde kızımla okul bitince taşınacağız.Eşimin ailesi burda yaşadığı için gönlüm rahat o yüzden eşimin 4 ay bizden ayrı kalması,kalacak yer sorunu olmadığı için bir sorun teşkil etmeyecek.
Bizde sömestr tatili nedeniyle şuan Antalyadayız.Haftaya Cuma dönüyoruz evimize kalbimizin yarısını burda bırakarak ama mantıklı bir karar vermemiz gerekiyordu kızımız için,benim için taşınmamızı yaza ertelemek doğru olan karardı.
Biliyosunuz ben 1 yıl oldu sipariş üzerine iş alıyorum tam yeni para kazanmaya başladım adım yeni yeni duyuldu,kızım 1.sınıfta,ben bu yıl hem eğitim almak istiyorum hemde Çaycumada benden poğaça,kurabiye salata ve pasta kursu almak isteyen birçok arkadaşım var,onlarada gider ayak bildiklerimi öğretmek istiyorum.
İşte böyle ...devamı bir sonraki postta:))))Hepinizi çok seviyorum.
Yorumlarınız için teşekkür ederm.Sevgiler










7 yorum :

  1. Tarif için teşekkürler . Yeni hayatınızda mutluluklar getirsin size. Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  2. işlerin yolunda gitmesine sevindim bol kazançlı günler dilerim yazını okurken yaptığın işi ne kadar sevdiğini anlıyor insan iyi tatiller diliyorum:)))ayrıca güllere bayıldım...

    YanıtlaSil
  3. BÖREK GÜZELDE ÇİÇEKLERDE MÜTHİŞ CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  4. Pozitifim muhteşem dönüş yapmışsınnn. Ellerine sağlık..Bu arada ilk öğrencin de çok becerikliymiş hani:)) Kurs ücreti aldın demi..
    İyi hafta sonları tatlım. Çok öptüm seni..

    YanıtlaSil
  5. Tasinmaniz icin hayirli olsun deyim..en dogru karari vermissinizdir aile olarak..ozellikle kizin icin..Yogunsun..su aralar belki dersler vereceksin bildiklerini ogreteceksin..bu arada guller ciicekler nefis esinde marifetli imis:) Samosa yi esim cok sever ben icindeki baharatlardan dolayi pek yiyemem..ama burada cok satilir..ellerine saglik diyorum..Hersey gonlunce olsun..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. cnm gecmiş sevgililer gunun kutlu olsun =) orkiden cok guzel , inş . daha da büyür. birde o yaptıgın güllere hayran kaldım. eline sağlık :)

    YanıtlaSil