10 Şubat 2011 Perşembe

Misafir Sofram

Bu hafta arka arkaya ikigün sevdiğim insanları evime kabul ettim.Babamın vefatı nedeniyle buara sık sık misafirim oluyor.Ayaklarına sağlık herkezin.Kalabalık oldukça insan üzüntüsünü bir nebze unutuyor...Bu sofrada iki çeşit yemeği ben yapmadım.Biri annemin yaptığı açma börek.Rahmetli babam Afyon'luydu.Annemde haliyle bu böreği öğrendi Edirneli olduğu halde.Neyse tadı çok güzel bir okadarda zor.Bu böreğin adı Mercimekli Bükme Börektir.Bunun tarifini sonra vereceğim yapım aşamasınıda.Benim buzlukta hazırları olduğundan sadece taneledik ve malzeme koyduk.
Diğer benim yapmadığım yemekte Kuke Sebze bunuda hep bahsettiğim eşi İranlı Nurhan ablam getirdi.http://turkuaz37.blogcu.com/ kendiside bir blogcudur.Sayfasın bakın derim güzel nakış örnekleri,örgü resimleri,şeker hamurlu pasta resimleri ve yöresel yemek resimleri var.Gelelim tarifine ,

Kuke Sebze
Çok kolay bir o kadarda lezzetli bir yemek.Bizim sebzeli omletimize benziyor.Pırasa ve maydonozu kesip rondoda küçültüp kıyılıyor.Bir derin kasede sebzeler,4 yumurta,1 yemek kaşığı dolu dolu un,biraz zerdeçal,biraz ceviz,biraz zeriş karabiber ve tuz ile karıştırıp kısık ateşte pişiriliyor.Hepsi bu....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder