11 Şubat 2011 Cuma

Misafir Sofram

Patates Pastası
1 kg patates,6-7 dal maydonoz,6-7 dal taze soğan
1 orta boy havuç, yarım limon suyu,biraz zeytinyağı,biraz tuz
yarım bardak mayonez,yarım bardak sarımsaklı yoğurt.Yetmezse ilave edilebilir.
Patates haşlanır,ezilir içine zeytinyağ,tuz,mayonez ve yoğurt konulur yoğurulur.Aslında ben bunu üç renkli yapıyordum.Ama çok patates haşladığım için üçe bölündüğünde ancak iki farklı rengi kaba sığdı.Bende geri kalan patatesden ertesi gün gelen misafirlerim için patates topları yaptım.Tarife geri döneyim...yarısını rendelenmiş havuçla karıştırdım.Yarısınıda maydonoz ve taze soğanla karıştırdım ve kalıba sırasıyla koydum.Benim bunun için tupperware den bir kalıbım var onun için kalıptan çok kolay çıkıyor.Evlenmeden önce annemin evinde yaptığımda borcamın dilimli papatya bir kabı vardı ona yapardım ama içine yinede streç koyardım çünkü çok kolay çıkmazdı.Sizde evdeki dilimli kek kalıplarna koyabilirsiniz mutlaka yağlayın yada içine streç film koyun.Ben bir gece önce yaptım.Buzdolabına koydum.dinlenince daha lezzetli oluyor.Çıkardıktan sonrada üstüne maydononoz serptim.Afiyet olsun...
Diğer patates topu tarifinede anlatayım size ondan sonra semt pazarına gidiyorum.Hava çok soğuk birde hastayım çok üşümeden döneyim evime...
Patates Topları
Ben kalan patatesden yaptım dediğim gibi siz gelen misafirinize göre ayarlarsınız.
Orta boy 3-4 patates haşlanacak ezilecek
3-4 kaşık sarımsaklı yoğurt,1-2 kaşık mayonez
1 tatlı kaşığı salça,2 yemek kaşığı sıvıyağ,2 yemek kaşığı su
patates ezildikten sonra soğutulacak bir müddet dolapta,sonra elinizle küçük toplar yapın ortasını bastırın çanak şekli verin mayonezle,yoğurdu karıştırın çanakların içine koyun salçayı yağ ve suyla kaynatın soğuduktan sonra üstüne gezdirin topların birde nane serpin üstüne...işte pratik hemde lezzetli bir kurtarıcı...Herkeze iyi hafta sonları...

1 yorum :