30 Ocak 2012 Pazartesi

Karlar Düşer Düşer Düşer Ağlarım.....



Ne güzel bir şarkıydı o....ama hiç anlamamıştım karlar düşünce neden ağlanırki...Çocuktuk bizim için kar yağışı bir çoşkuydu dışarıda doyasıya oynamanın,karda kaymanın zevki hiç bir şeyle kıyaslanamazdı..Hatırlıyorum bir keresinde çocukken yine böyle sömestr tatilinde kar yağmıştı ama bir türlü kar yağışı bitmedi,yağdı yağdı okullar 2 hafta daha tatil oldu ama ne zevkti bizim için kuzenlerimde gelmişti babaneme doyasıya oynamıştık...Ama büyüdükçe öylemi oldu hayır...nedense işkenceye dönüştü,üniversite zamanında bir çok vesait değiştirirdim İstanbulda, otobüs,vapur,minibüs sırayla hepsine bin okula git...akşam aynı sırayla tekrar eve dön....üniversiteler öyle kolay kolay tatil olmazdı....sonra iş hayatı minibüsler çalışmaz karda yokuş çıkamazlar çünkü çok bilirim iki semt yürüyüpte metroya ulaşıp binbirgüçlükle işe gittiğimi...ve akşamı metroyla minübüs durağına gelipte orda hiçbir aracın durakta durmadığını görünce hatta taksilerin bile yolcu almadan evlerine gittiğini görünce yağan kara nalet okursun...
Şimdi yine dışarıda kar var....Tam bitti gitti dedik dün akşamüstünden beri lapa lapa yağdı heryeri beyaz örtü ile örttü.Bu sefer daha güzel yağdı.Akşam bir arkadaşlardan eve geldik baktımki kabanımın üstüne düşen kar kristal şeklinde yağıyor.Hayatımda ilk kez Abantta görmüştüm ve şimdi ikinci kez burda.Bugün kızımla dışarı çıktık baktım  montumun üzerinde tekrar kar kristalleri var...Kızımda ilk defa gördü şaşkınlık içindeydi...
İşte aynı bu görüntüdeki gibi kar taneleri:))))

Kızımla tatilin tadını çıkartıyoruz.Bir yandan onu şaşırtmayı ona süprizler yapmaya çalışıyorum,diğer yandan etkinlikler ve bloğum için çalışıp onları fotoğraflıyorum...Bir dergide görüp çok beğendiğim Kardan adamlı Cup Cake i yapmaya karar verdim.Klasik bir cup cake yaptım üstüne labneli bir pastacı kreması ve üstüne marşmelovlardan Kardan adam.Ben bu kardan adamla yarım saat uğraştım.Fotoğraflarını çektim kızım saniyede afiyetle yedi:(((bakalım beğenecekmisiniz...


Kızımın arkadaşına gittik haftasonu tatil araya gidince haliyle özlem oldu.İkisinede güzel bir hediye yapayım onları sevindireyim dedim ve taç yaptım.Kurdele ve organze ile boş siyah taçları sardım,tuhafiyeden aldığım çiçek şeklindeki organzeden yapılmış motifleri slikonla taçlara yapıştırdım...


BEN BULDUM ETKİNLİĞİ,daha öncede dediğim gibi benim için önemli bir etkinlik.İlk bloğumu açtığımda katıldığım bir etkinlikti...Lise yıllarında annem Tefalin elektrikli bir pilav pişirici makinesini aldı....Dedimki ben bununla farklı bir şeyler yapmalıyım...Düşündüm düşündüm ve sonunda dibinde kıtır patates olan bir pilav yapmaya karar verdim.Yani ben buldum..Ama ne bilebilirdimki ilerde hayatıma giren İranlı arkadaşlarımın memleketinde bu pilavın yapıldığını ...Ozamanlar ben patatesi makinenin içinde bulunan buhar pişiricisiyle önce yumuşatırdım ama sonra yapa yapa buna gerek kalmadan çiğken patatesin sürekli ısıtıcıyı açık konumda tutarak hem güzel yumuşadığını üstelikte nar gibi kızardığını keşfettim.İllede bu makineye gerek yok herhangi bir teflon tencerede kısık ateşte de oluyor.Tarifimiz şöyle,

Dipli Patatesli Pilav
2 su bardağı pirinç
2 patates
1 paket tavuk bulyon
2 bardak su
50 gr tereyağı ve bir miktar sıvıyağ ve tuz
Pirinci yıkayıp bir süre ılık suda bekletiyoruz.Patetesi ince ince halka halka doğruyoruz.Tencerenin dibine sıvıyağ gezdirip patates dilimlerini  yan yana diziyoruz.Üstüne süzdüğümüz pirinçleri,tereyağını,suyunu ve bulyonla tuzu ilave edip kısık ateşte patatesleri arada sırada kontrol edip kızarana kadar pişiriyoruz.Hepsi bu...Afiyet olsun.Bu tarif sevgili arkadaşım esterogon yeşil http://hayattanazicik.blogspot.com/ blog sahibi arkadaşımın BEN BULDUM ETKİNLİĞİNE gidiyor....bol tarifli bir etkinlik olması dileğiyle...Eğer katılacaksanız eliniz çabuk tutun 17 Şubata kadar tarifleri alıyor arkadaşımız.

2 yorum :

  1. Günaydın canım,
    Bizim burası da bembeyaz örtüyle kaplandı.Şu an da yoğun bir kar yağışı var:)Çocukluğumuzda ki kar keyfi bambaşkaydı değil mi?
    Cupcake nin üzerindeki kardan adama bayıldım.Çokk şeker olmuş.Ayrıca taçlar da çok şirin olmuşlar.
    Patatesli pilav güzel fikir.Tüm hazırladığın herşey için eline yüreğine sağlık.
    Bu arada kızın çok şanslı marifetli bir annesi olduğu için:)
    Profilin tamamını tıklayınca mail.gelmiyor canım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seval hanım teşekkür ederim...bir bakayım ben bir çaresine....

      Sil