31 Ocak 2012 Salı

TATİL ETKİNLİKLERİNE DEVAM




Kızımla tatilin,karın tadını çıkarırken hem resim yapıyoruz,hemde oyun hamurlarıyla artık benimi taklit ediyor bilemem pastalar,kurabiyeler yapıyor.

Geçen hafta aklımda olan bir pasta vardı.Ben buldum etkinliği düzenlenincede mutfağa girip yaptım.Çok kolay bir pasta yerken ağzınıza soğuk jölelerin gelmeside çok bir tat oluyor.Ben kırmızı renkte olanları vişne suyundan pelte  yaptım.Evde bir paket jöle kalmıştı onuda portakal suyu ile pişirip sarı renk elde ettim.Ama siz evde yaparsanın pelte yapmayın bende yapmayacağım bir dahaki sefere,pelte yumuşak olduğu için pastadan akıyor.İnternetten bulduğum bir pandispanya tarifi variçok lezzetli oluyor ve harika bir pasta tabanı oluyor.Kare kelepçeli kalıpta onu yaptım.Öğrendiğimden beri sık sık pasta yapacak isem kullandığım pastacı kreması onuda Aynur abladan (papatya68)öğrenmiştim,bu siteden onun güzel tariflerine ulaşabilirsiniz,bu aralar biraz ara verdi ama en kısa zamanda aramıza dönecek.http://www.papatyasef.com/ şimdi gelelim pastanın yapılışına ve tarifine.Bu tarifte BEN BULDUM ETKİMLİĞİNE
gidiyor.http://hayattanazicik.blogspot.com/


Renkli Jöleli Pasta

5 kahve fincanı un
4 kahve fincanı şeker
5 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı kaynar su
önce şeker ve yumurta çırpılıyor,sonra diğer malzemeleri ilave edip mikserde karıştırıp yağlanmış kek kalıbına dökelim 175 derecede pişirelim.Pişen pandispanyayı kelepçeli kek kalıbından çıkarıp soğutalım.Soğuyan pandispanyayı ikiye keselim, alt kısmını kullanacağız biz pastada diğer yarısınıda saklayalım benim daha önce sizinle paylaştığım kek kırıntılarından yapılan diet profitrol,kolay truf yada kırıntıyla yapılan yine sizinle paylaştığım cheeseecake de yapabilirsiniz.
Pastacı kreması
bu ölçüler yarımdır,siz tam bir pasta yapımında tam ölçüde kullanabilirsiniz.
1,5 su bardağı süt
yarım su bardağı şeker
1 kaşık un
1 kaşık nişasta
1 yumurtanın sarısı
krema pişince mikserle çırpıp biraz soğutalım ve içine yarım paket labne ilave edelim.pandispanyanın üstüne dökelim ve buzdolabında soğutalım.Pelte ve jöleleri yapıp soğuttuktan sonra pastanın üstüne ters çevirelim.Hepsi bukadar:)))

3 yorum :

  1. Ne kadar güzel çocuklarla böyle vakit geçirmek. Eminim çok hoşuna gidiyordur onun da ve tabi senin de :) Ellerinize sağlık ikinizin de, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Baykuş resminize bayıldım.Yakında bizimde böyle bir etkinliğimiz olucak.Sanırım bu resimden ilham alabilirim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. baykuşlara bayılırım ve çooook güzel olmuslar, bundan kocaman birtane yağlıboya yapıp kızının odasına asabilirsin acaip guzel durur =)

    YanıtlaSil