14 Ekim 2010 Perşembe

Kendi Pidenizi Kendiniz Yapın

 

Ispanaklı ve Peynirli Ev Pidesi
Ben bunun için mayalı bir hamur kullanıyorum.Kendim ekmek makinesinin hamur yapma seçeneğinde   hamurumu yapıyorum benim için çok pratikbir yol.Bu ekmek makinesini icat edeni saygıyla anıyorum bir kez daha.Size basit bir tarif vereceğim ev pidesi için.
Yarım kilo un(gerekirse az biraz ilave edilir)
Bir bardak ılık süt
Bir bardak ılık su
1yumurta tamamı, 1yumurtanın beyazı içine sarısı üstüne
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Instant mayanın yarısı
bir çay kaşığı tuz,bir tatlı kaşığı şeker
İçi için
2 soğanla kavrulmuş yarım kilo ıspanak
yarım demet maydonazla karıştırılmış çok sert olmayan az yağlı peynir.
(kıymalı,patatesli,etli,sucuklu vb...isteğe göre konulabilir)
Eğer ekmek makineniz yoksa hamuru hazırlayıp sıcak ortamda 1 saat mayalandırın.Ama ben ekmek makinesinde yaptığım için (zaten makinede 1.5 saat kalıyo) dışarıda bir daha mayalandırmıyorum.Geniş bir kapta üstüne biraz daha sıvıyağ döküp elimle mandalinadan biraz daha büyük bezeler koparıyorum. Tezgahta unla çok büyütmeden açıyorum.Ortasına harcı koyuyorum ve bohça kapatır gibi kapatıyorum.Uçlarınıda içe kıvırıyorum ve üstlerine yumurta sarısı sürüyorum ve kızgın fırına...Çıktığında enfes çıtır pideler oluyorlar.Afiyet olsun.Not:Pideye koyacağınız içlerin mutlaka ılık olması gerekir.Aksi halde hamur bozulur.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder