31 Ocak 2011 Pazartesi

Buda Benim Kahvaltı Sofram



Bu kahvaltı sofram benim kahvaltı günümden bir görüntü.Sofrada neler vardı,peynir,zeytin,bal,közlenmiş yeşil biber,domates,salatalık,roka,maydonoz,havuç salatası kuru domatesli ekmek.Özel soslu patates salatası.Ve ayva tatlısı...
Patates Salatası
Ben bu salatanın tarifini blogcu Aynur abladan aldım.http://papatya68.blogspot.com/Kendisi oğlunu Türkiye'ye uğurlarken yaptığı kahvaltı sofrasında bu patates salatası sosunu yapmış.Ama o klasik patates salatasının üstüne döktüğünü belirtmişti ben sabah kahvaltısında soğanlı patates salatasını tercih etmediğimden sadece patesi haşlayıp bu sosu üstüne döküyorum.İkinci yapışım bu salatayı kahvaltı soframda ikisindede çok güzel tepkiler aldım.Arkadaşlarım çok beğendi.4-5 patatesi ben kabuklarını soyduktan sonra küçük doğrayıp az suda kapağı kapalı haşlıyorum.Kimyon,tuz ve zeytinyağı,4 yemek kaşığı mayonez,2 yemek kaşığı yoğurt,6-7 dal maydonoz.
Patatesi haşlayıp süzdükten sonra kimyon,zeytinyağ ve tuzla harmanlıyalım ve onu bir kenarda bekletelim.Rondoda mayonez,yoğurt ve maydonozu robottan geçirelim.Buzdolabında biraz bekletelim.Her ikiside soğuduktan sonra karıştıralım..
Kuru Domatesli kekikli soğanlı ekmek
6-7 Kuru domatesi biraz ılık suda bekletelim.10 dakika sonra sudan çıkaralım.Küçük bir soğanı küçük küçük keselim.Ekmek makinesine unu,yağı sütü,suyu ve mayayı koyalım ilk karıştırmadan sonra duyulan zilden sonra domatesi,kekiği,soğanı ben bir kapta karıştırıp ilave ettim.3 saat sonra güzel kokulu bir ekmek oluyor.

2 yorum :

  1. selam canım
    kahvaltı sofrası başlığını görünce hemen geldim veee birde sürprizle karşılaştım patates salatanda benden bir sos kullandığını yazmış ve incelik edip linkimi de vermişsin çok teşekkür ederim kardeşim
    Ellerine sağlık sofranız bereketli olsun
    sevgiyle afiyetle kal

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Aynur abla...tabi belirticemm.senin lahana salatnıda yapıyorum zaten yapardım ama senden püf noktalarını öğrendim..İnan bende hergün uğruyorum sana...hatta yeni etkinliğe katılmak istiyorum ama hayattan azicik bloğun sahibini mail adresini bulamadım.Son 2 günmüş napabilirim.

    YanıtlaSil