21 Ocak 2011 Cuma

Çorbalar

Yayla Çorbası
Bu çorba diğer yayla çorbasından farklı ve daha lezzetli...Farkı pirinç yerine arpa şehriyesi ile yapılıyor ve unda kavruluyor.Bu çorbayı geçen bahar Dubaide kuzenimde yemiştim ve çok sevmiştim.Ama bir türlü yapamamıştım geldikten sonra.Babamın vefatıyla haliyle evde 7 gün yemek yapıldı.Yengemde bu çorbayı yaptı.Herkez çok beğendi.Bende evime dönünce yaptım.Gelelim tarifine,
1çay bardağı arpa şehriyesi,1 su bardağı yoğurt
1 tane yumurta,2 kaşık un, 1 yemek kaşığı margarin,1 yemek kaşığı sıvı yağ
Varsa tavuk suyu, yoksa tavuk bulyon,nane,pulbiber,tuz
2 kaşık unu yağlarla kavuralım ve tavuk suyunu ilave edelim yavaş yavaş.
Bende hazır buzlukta tavuksuyu vardı,ona bir tanede tavuk bulyon ilave edip birazda suyla kaynattım.Kaynayınca içine arpa şehriyesini ilave edelim,derin bir kasede yumurta ve yoğurdu çırpalım.Yavaş yavaş kaynayan sudan bu yoğurtlu sosa ilave edelim.Sosu sıcak hale getirelimki,tencereye döktüğümüzde yoğurt kesilmesin.Ilınan sosu yavaş yavaş tencereye dökelim.İçine tuz, nane ve pulbiberide ilave edip servis edelim.Umarım iyi anlatabilmişimdir.Buaralar düşündüklerimi zor dile döküyorum.Umarım en kısa zamanda yaparsınız.Bu soğuk günlerde içinizi ısıtır.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder