3 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Yıl Sofram

Çok uzun zamandır blogumla ilgilenemedim.29 Ekimde fotoğraf makinem bozuldu.Katılmayı planladığım etkinliklere katılamadım söz verdiğim arkadaşlardan özür diliyorum.Sağlık sebeplerinden dolayı da1.5 aydır şehir dışındaydım.Ama artık evimdeyim.Bu geçen zamanda en güzel şey hala olmamdı.Harika bir yeğenim oldu.Allah onu nazarlardan korusun anasına babasına bağışlasın ve hayırlı bir evlat olsun.Derin ailemize hoşgeldin....Çok güzel bir duyguymuş,insanın kardeşinin çocuğu olması...Nasıl özledim onu şimdiden....İkinci güzel olan şeyde kızımın 4.yaşına girmesi prensesimin doğumgününü eşimin çalıştığı fabrikanın lokalinde hazırladım.Evde herşeyi hazırladım ve orda arkadaşlarıyla güzel bir parti yaptık.Arkadaşlarına verilmek üzere hediye hazırladım.Yeğenimin mevlüdünde gelen misafirlere verilmek üzere ayıcıklı kurabiye yapmıştım onları tek tek jelatinleyip üstüne hoşgeldin Derin bebek yazmıştık kızımda aynısından istedi ve yaptım.Fakat fotoğraf makinemiz yeni olduğundan eşim çekilmiş fotoğrafları yanlışlıkla silmiş:(( ama allahtan arkadaşta bir kaçtane fotoğraf vardı hatıra olarak en azından seviniyorum ya hiç olmasaydı...İşte dostlar böyle bugün daha önce yaptığım ama zaman bulamadığım için koyamadığım tariflerde olacak umarım sizde yapar afiyetle yersiniz...
Tavuk Ciğerli İç Pilav
200gr tavuk ciğeri yıkanıp haşlanacak.Küçük doğranacak
2 su bardağı baldo pirinç
2 su bardağı sıcak su
4-5 adet taze soğan minik minik doğranmış
Bir tutam nane,yenibahar,çaykaşığı ucuyla tarçın
1yemek kaşığı dolu dolu kuş üzümü
1 yemek kaşığı dereotu
Tuz ve karabiber ,hem biraz tereyağı ve biraz sıvı yağ
Pirinçler ıslatılırken Pilavı yapacağımız teflon tencerede yağ ile birlikte ciğer karabiber ve tuz ile sotelenir rengi değişince taze soğan ilave edilir.Pirinç yıkanıp süzülür tencereye ilave edilir ve kavrulur baharatlar ilave edilir en son dereotuda konulur sıcak 2 bardak su ilave edilir.Ağzı kapatılan tencerenin de altıda kısılır ve pişirilir.Ben bu pilavın altına yufkada koyuyorum.Ters çeviriyorum pişince enfes bir görüntü oluyo ama yeniyılda yapmadım.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder