4 Ocak 2011 Salı

Lahana Dolmasına Yeni Bir Alternatif


Lahana Dolması
Bana lahana dolması yapmak bir işkence gelir.Haşlaması zor yırtılmaması için çok çaba sarf etmek gereklidir.Yedi yıllık evliliğimde üç kere pişirmişimdir.Ama yemesini çok severim.Anneme yada kayınvaldeme bana geldiklerinde yada oraya gittiğimde mutlaka yaptırırım.Geçen sene kuzenimde böyle yedikten sonra artık çok rahatlıkla bu yöntemle yapıyorum.Bu tarifi yengemden öğrenmiştim ama gözümle görmeyince anlayamamıştım...Lahanaları haşlıyorsunuz derin bir tepsiye soğuk su koyuyorum ben haşlanan lahana yapraklarını bu tepsiye koyuyorum.Gelelim içinin hazırlanmasına biz iki buçuk kişiyiz...Kızım daha 4 yaşında o yüzden 250 gr kıyma bize yetiyor.Yarım su bardağı pirinç, 1 büyük kuru soğan,1 yemek kaşığı domates salçası,1 yemek kaşığı acı biber salçası karabiber ve tuz.Hepsi bu, harcı yoğururum ben özleşmesi için birazda bekletirim pirinçler şişsin diye zaten lahana haşlarken onu daha önce yapmış olduğumdan hazır olur.Bir kaseye 1 yaprak lahanayı dışarıya sarkıtarak koyun içine harçtan koyun tencereye ters çevirin.Ben tencerenin altına lahanaların sert kısımlarını damarlı kısımlarınıda seriyorum.Hem onlarda yenmiş oluyor.Ziyan olmuyor..Üstüne salçalı su gezdirin yağını koyup kısık ateşte pişirin.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder