14 Mart 2012 Çarşamba

Bir Güneş Açsa Ne Olur ki

                                                  
   Bu fotoğraf yazın eşimin ailesinin (Fethiye -Çaykenarı) köy   evindeki bahçesinde çekildi.Bahçede nar ağaçları var hertarla sırayla bu köyün içinden geçen bahçe sulamak için oluşturulan arıktan gelen sudan nasipleniyor...Öyle güzel bir sesle uyanıyorsun ki sabahları şırıl şırıl bir su sesi....Yazı özledim köyü özledim ....


Kaç gündür güneşe hasret kaldık.Tamam kış ayındayız ama geçen yıllarda bol güneşli kış günleri geçirmiştik.Bir kaç yılda kışı unutmuştuk.Güneşli bahardan kalma kışlardan sonra bu sene yaşadığımız kış ayı bize unutturduğu gerçek bir kışı yaşattı..Kolay kolay gideceğide yok...Böyle havalar insana biraz kasvet veriyor.Uykulu canı bir şey yapmak isteyen bir oluveriyorum.Kararsızda kalıyorum bu günlerde zaten hergün ne yapacağım ne pişircem derdimizde var...Sporada gittiğim içim ben geldiğimde hazır olan sadece ısıtılacak ve kalorisi az olan yani bol bol sebze ve et yemeği pişirmem gerekiyor.Fırında da pişirdiğim oluyor bu günlerde ben gelmeden fırını yakın diyorum ya anneme ya eşime ohh gelince hazır.Ama asla kızartma yapmıyorum..Zaten spor yaptığımdan kızartmayı mutfaktan uzaklaştırdım...Ama geçen hafta malumunuz hastaydım ve hiç spora gitmedim ve özlediğim bir yemeği yaptım.Mücver...Bakıyorum arkadaşlar bu aralar yapıyorlar dedimki bende kendi reçetemi vereyim.Geçen yıl Ben buldum etkinliğinde bu tarifi vermiştim ama o zamanlar beni izleyenler yoktu bu kadar...o yüzden eski tarifi yayınlıyacağım ama yeni yaptığım görüntüyüde buraya ekleyerek...Ben oldum olası mücveri böyle sever böyle yerim....Meğerse mücver sadece kabaklı olurmuş..Ama annem Edirneli benim Osmanlı mutfağı bizim evde çok hakimdir...Osmanlı İmparatorluğu Edirne Başkent iken bütün yemek tariflerini,malzemeleri bu memlekete göre düzenlemiş.Bence eğer Güneydoğu olsaydı bol bol acı kullanırdı,Yada ege olsaydı sadece ot olurdu,yada karadeniz ozamanda hamsi ve karalahana:))))...Ama Edirne ve İstanbul!da ne varsa ve oraya ne getiriliyorsa mutfağa bu malzeme getirilmiş.Yani balıkta var sebzede ette ve bol miktarda meyve ve kuruyemiş...Güzel bir mutfak bence hepsinden okadar dengeli konulşmuş ki... Benim sık sık yararlandığım bir kitaptan biliyorum okuyorum mutfak kültürlerini ve  en sevdiğim kitaplarımdan biri  kitaplığımda Osmanlı Mutfağı Kitabım....Nerden nereye geldim işte...Ben mücverin hep böyle hazırlandığını bildiğim için sonra baktığım tariflerde yada burda arkadaşlarımın yaptıklarınıda görünce geçen sene bu bize özgü olunca bu tarifi o yüzden göndermiştim.işte tarif burda...http://yuksektopuklar77.blogspot.com/2011/02/ben-buldum-etkinligi-sebzeli-mucver.html


Yaparsanız seveceğinizden hiç şüphem yok.Yoğurtla yemek okadar lezzetli oluyorki.Ben fazla pişiriyorum sabahlarıda kahvaltıda peynirle yemek bizim hoşumuza gidiyor...Tatlısız olurmu hiç olmaz bu tatlıyıda,kızımın hasta olduğu hafta hani Birsel hanımın tarifi ayva tatlısı yapmıştım eşim okadar çok kaymak almışki ne yapayım diye düşündüm ve bu sene spor yaptığım için hiç pişirmediğim künefe aklıma geldi...Ama ne söyliyeyim kaymakla çok ağır oldu asla yemem bir daha kaymak ile  ve sizde kaymaksız pişirin derim ben kolestrole dikkat... işte hazırlığı ve sonra tarifi,




Tavada Künefe
300 gr tel kadayıf
50 gr tereyağ
 isteğe bağlı dil peyniri ben çok bol kullandım
şerbeti
2 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su 1-2 damla limon suyu
çok önceden şerbeti kaynatıp bir kenerda beklettim.Akşam yemeğinden 1 saat sonra künefeyi pişirdim.
Yapacağım tavada yağı erittim.Bir kapta kadayıfları tel tel yaptım yağı da döktüm elimle karıştırdım kadayıfın yarısını tavaya döşedim elimle bastırdım ve peynirleri dizdim kalan kadayıflarıda üstüne döşedim ve kısık ateşte önlü arkalı pişirdim ama yağ az gelebilir az az tereyağ gezdirin derim ben..Şerbeti de tavaya dökün ve kesin servise hazırdır...Afiyet olsun ...

4 yorum :

  1. Ben de güneşi özledim canım.Ayrıca köy hayatını kim sevmez.Öyle güzel bir su sesiyle mis gibi köy havasıyla uyanmayı çokk isterim çokk.
    Müjveri zaman zaman sarımsaklı yoğurtla yeriz biz de.
    Senin o güzel anlatımınla müjver ve tavada künefe nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım benim:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Mücveri ben de çok severim.Künefeyi de öyle.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. canım güzel yorumun için çok teşkk.malak çoruma ait bir lezzet.kozluda yok diye biliyorum.mısır unuylada nasıl olur bilmiyorum.bu arada mücveri çok severim.encede yoğurtla çok yakışıyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ne yalan söyleyeyim kış gibi kışı özlemişim. Bol karlı ve soğuk. Ben kışın sıcağı, yazın soğuğu sevemiyorum :) Ama nasılsa az kaldı, yaz kapıya dayandı :)
    Ayça'cığım bayılırım mücevere, biz de fazla yaparız ki kahvaltıya da kalsın.Ellerine sağlık canım.
    Künefeye ise bittim. En kısa zamanda deneyeceğim tarifini. Afiyet bal şeker olsun, şifa olsun hepinize. Sevgiler.

    YanıtlaSil