25 Mart 2012 Pazar

Nasıl Hafta Sonu Anlamadım

                                                     Bu sabunları kızımın
                                                                ay sonu
                                                           yapılacak olan
                                                           kermesi için
                                                    yaptım ama bu hafta sonu daha
                                                         çok yapmam gerekli.
Saatler günler haftalar ne kadar hızla değişiyor.Bu hafta hastalıklar siparişler derken Pazar günü oldu bile.Bu hafta tek bir kayıtla haftayı kapatmak istemedim. İki gün kursa git çıktıktan sonnra havalarda çok güzel bu aralar maşallah eve gelemiyoruz dışarıdan.Gelincede evde yemek yapma telaşı,sabhtan dağılan evi topla bu günde komşumun annesinin 7 si Duası okundu nasıl 7 gün oldu günler öyle çabuk akıp gidiyor ki hayatımızı gereği gibi yaşıyormuyuz öylesine mi nefes alıyoruz bir koşturmaca bir telaş...Bu gün derste konular zorlaşmaya başladı.Allah yardımcım olsun bakalım fırsat buldukça test çözüyorum. Konular biriktikçe işin içinden çıkamazsam ve sınavda başarısız olmaktan çok korkuyorum.Ayy şu kursu bir bitirsem bir ehliyetimi alsam ne kadar mutlu olucam...Eğer ilk girmemde alırsam ehliyeti  arabadan bir pasta yapıp götürücem kursa söz verdim...Motor dersinden korkuyordum ama başlangıç kolay geldi bana bir de hocası güzel anlatıyor kitaptan özet çıkarmış bize dağıttı ve sürekli anlattıklarını tekrarlıyor bize soruyor.Ama trafik şimdi benim kabusum oldu !!!testlerde fena değilim ama ilerde ne olur bilmem...
Bu aralar hastalıktan çok bloğumla ilgilenemedim paylaşmam gereken okadar çok tarif varki tarifleri çok biriktirmek istemiyorum o yüzden de arkadaşlar tek tarifle yayın yaparken ben Allah ne verdiyse yayınlıyorum.Eğer hergün yayın yapsam tek tarifi verip geçerim ama hergün yazı yayınlıyamam mümkün değil tek tarifte veremem zaten şuan için bile çok biriktiler.Bu yüzden 2-3 tarif verip arşivimide eritiyorum...Üstüne üstlük sizlerden,arkadaşlarımdan,dergilerden ve başka bloglardan hergün yeni bir şeyler öğreniyorum.Bu tarifleri biriktirmeden paylaşmak gerek.Pazartesi günümün  olduğundan   bahsetmiştim salata  yapma sırası bendeydi benden İran salatasını yapmamı istemişlerdi daha önce tavuk şeklinde yapmıştım. Bende farklı bir süsleme yapayım dedim,bu süslemeyide facebookta bir iranlı yemek sayfasında gördüm muaazzzam süsler yapıyorlar.Okdar çok resim kaydettim ki zamanla yapabildiklerimi deneyeceğim.Daha önce tarifini vermiştim onun linkini vericem ve işte resmi....http://yuksektopuklar77.blogspot.com/search?updated-max=2012-01-05T03:47:00-08:00&max-results=7
Sarı perdeli taş duvarlı ve penceresinin önünde çiçekleri olan bir evin camı belki zor anlaşılır oldu ama benim hatam yakından çektim üssten ve birazda mesafeli çekmem gerekirdi....
Arkadaşımın bana sipariş verdiği cheesecake...

Ve size bir örnek olsun diye bir arkadaşımın yaptığı meyve salatası ben yemedim içinde kremşanti var diye ama arkadaşlar sevdiler....



Şimdi gelelim bu gün size tarifini vereceğim yemeğe.Zeytinyağlı soğan dolması...Yöresel bir yemek Çaycuma-Zonguldakta özellikle köylerde yapılan bir yemekmiş.Bana günlük temizliklere  yardıma gelen hanım yıllar evvel bana bahsetmiş ve beraber yapıp denemiştik.Geçtiğimiz haftalarda sevgili Birsel Hanım(annekızmutfaktayız) muska pırasalı dolma yapınca ona yorumumda aaa bu burda bizim yapılan soğan dolamasına benziyor demiştim.Kendisi de çocukluğumda annem yapardı pek sevmezdim ama lütfen tarifini verirmisiniz deyince yardımcım geldiğinde tarifi bana tekrar anlatmasını istedim ve  yorumda kendisine yazdım. Hem sizler için hemde Birsel hanım için yapmaya karar verdim.Geçtiğimiz günlerde yine yardımcımın geldiği gün ondan soğan getirmesini istemiştim ve giriştik mutfağa.O soğanları hazırlarken ben içini hazırladım ama o beni yanılltı yetmez deyince içini fazla hazırlamışım epey oldu ye ye bitmedi anlayacağınız...Biraz zahmetli ama o alışmış eli çabuk hemen sardı...Ben size tüm yapılış sırasına göre fotoğrafladım umarım yapar denersiniz seveceğinizden eminim.

ve piştikten sonra....


Zeytinyağlı Soğan Dolması
yeteri kadar küçük,uzun soğan kabuklarını soyup dikine bir bıçakla kesik atılacak.
1 ortaboy soğan yemeklik doğranıp kavrulacak
1 su bardağı pirinç yıkanmış olacak
yarım su bardağı ince bulgur(işte hatayı ben 1 bardak koyarak yaptım içi çoğalttı)
yarım çay bardağı sirke
nane,karabiber,maydonoz,dereotu,tuz 1yemek kaşığı domates salçası ve 1 yemek kaşığı biber salçası,zeytinyağ (bu yemeğin üstüne salçalı sarımsaklı yağlı bir sos yapıp tabii pişirirek bu sosu dolma pişince üstüne döküyorlar ama kalınca yenmez tabii biz okadar kalabalık değiliz ben bu yemeği tek çeşit de yapmadım bitirmemiz mümkün değil hem soğuyuncada güzel oluyor )
Dolma içi hazırlar gibi kavurup 1 bardak su ile pişirip demledik. Haşlanmış soğanları soğuk suya koyup pişme işlemi sona ersin de erimesin diye,bu arada içde ılınmış oluyor,soğanların zarlarını alıp tek tek ayırıyoruz soğan yapraklarını zaten kolayca ayrılıyorlar içini cücüğünü tencerenin içine koyun ki lezzetli olsun.Bir soğandan 4 tane yaprak çıkıyor ve dört dolma...İçne az malzeme koyup rulo yapıyor ve tencereye diziyoruz.Hepsi bittikten sonra yarım çay bardağı sirke  döküyoruz üstüne ve bir kapak kapatıyoruz  ve sonra tencerenin kapağını kapatıyoruz  kısık ateşte pişirip demlendiriyoruz ve size harika soğan dolmaları oluyor...Hoşçakalın sevgiyle kalın.
Bu tarifimi 'YÖRESEL YEMEKLER ETKİNLİĞİNE' etkinliği düzenleyen Safiye hanıma gönderiyorum. Çok güzel ve değişik tarifler burdan bakınız derim...http://safiyeile.blogspot.com/

11 yorum :

  1. canım yorumun ve tavsiyen için teşekkür ederim çok şükür sorunum giderildi...dolmalar nefiss görünüyor...ellerine sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. soğan dolması çok zahmetli görünüyor ama bir yudumda biter:)) mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  3. Taş duvarlı pencereli salatana bayıldım, harika yapmışsın. Bence gayet güzel anlaşılıyor. Soğan dolması ve cheesecake de nefis görünüyor. Sabunlara ise bayıldım. Ellerine, emeklerine sağlık canım. Sınavında da başarılar diliyorum Ayça'cığım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim; bu güzel sürpriz ve detaylı tarif için. Ellerinize, emeğinize sağlık. Unutulmaya başlayan yöresel yemeğimizi hatırlattığınız için de ayrıva teşekkür ederim, umarım ninelerimiz leziz yemeklerinin gelecek kuşaklara aktarılmasına bir katkısı olur.
    Kocaman Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Valla canım soğan dolmasını hiç duymamıştım. Pek sevimli görünüyorlar. Aynı zaten normal zeytinyağlı dolma içi gibi. Soğan olması pek çekici gelmedi ama denemek gerektiğini düşünüyorum zira soğan mucizevi bişey ya olmadan olmuyor. Böyle bir yemeklik malzemeden güzel dolma olabilir tabi:):)Değişik lezzetlere açık olmakta fayda var. Sevgiler ve selamlar

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Salatana bayıldım. Evin duvarları va çiçekli penceresi belli olmuş.
    Soğan dolmasını hiç yemedim ama güzel görünüyor.
    Sabunlar da çok şıklar. Bana getirdiklerinden dolayı biliyorum çok güzeller emeğine sağlık.
    Ehliyet kursunda çok başarılı olacağından eminim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. Yorumun icin tesekkürler…Puding gibi den kastim sadece kivam acisindan…Yani pismeyecek…
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Soğan dolmasını kayınvalidem yapardı ve ben çok severim.Ellerine sağlık canım.Her şey birbirinden güzel.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. canım ben sınavda başarılı olacağına çok inanıyorum, çünkü ciddiye alıyorsun. sabunlar çok cici, soğan dolmasını yemedim ama güzeldir eminim, sağlıcakla kal:)

    YanıtlaSil
  10. Selamlar arkadaşım sogan dolması bizdede yaparlardı memletteyken ben hiç denemedim ama senin tarifinle denicem desdegin için teşekkürler tekrar katılmanı beklerim ellerine saglık harika yöresel bir yemek sogan dolması tarifini sırasına göre yayına alıcam arkadaşım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. bayıldım Ayca cimmmmm .har bir şey güzel olmuş.
    ellerine saglık harika.
    sevgiler

    YanıtlaSil