17 Mart 2012 Cumartesi

Haftasonu Geldi Bile...



                                               Çaycuma-ZONGULDAK
                                               İnanması güç olabilir ama
              bu fotoğraf dün sabah çekildi çok korktum devam edecek diye ama       Allahtan öğlen güneş açtı eridi ama gece yarısına kadar ara ara yağdı.Ve bu sabah biraz soğuktu Ama öğleden sonra sanki hiç dün kar yağmamış gibi bir hava vardı...
Nasıl yorgunum uykusuzum anlatamam.Ehliyet kursum başladı bu gün, dün  akşam arkadaşlarla eğlenceye gittik,tabii geçsaatlere  kadar dışarda kalıp ertesi gün erkenden kalkmak zor oldu benim için.Ben kurstayken bugün teslim olacak siparişleri güzel kaplara yerleştirdim ve yaptığım kurabiyenin son halinin fotoğrafını çekmeden ben evden gittim şimdi onun pişmanlığını yaşıyorum.Bir yandan  bulaşıkları yıka,bir yandan kahvaltı hazırla ve siparişleri yerleştir derken unuttum işte...Sağlık olsun çektiklerimi saklayıp daha sonra yaptıklarımla birleştirir daha sonra sizinle paylaşırım.
İşte böyle şimdi biraz tariflerden bahsedelim hani geçen hafta hastaydım ya hiçbir şey yiyemiyordum haftanın sonuna doğru biraz kendime gelince aman ne yapayımda kendimi mutlu edeyim dedim.Sık sık yaptığım ama domateslisini ve fesleğenlisini nezamandır yapmadığım bruschetta yapmak aklıma geldi.Bu ay Lezzet dergiside bu tarifi yayınlamıştı tabaklarının aynısını yaptım ve afiyetle yedim,belki sizde yarın ailenize yapmak istersiniz,güzel bir pazar sabahı mutfaktan gelen fesleğenli ve sarımsaklı ekmekler çok cazip gelebilir.Bu ekmekler İtalya'nın fakir yemeğimiş hatta savaş zamanında evde ne varsa  kızarmış ekmeklerin  üstüne konulup fırına verilirmiş...Ben kendime kadar yaptığım için  bu ölçüyü sizlere vericem siz çoğaltırsınız...

Bruschetta
4 dilim tam buğday ekmeği
1 diş sarımsak rendesi
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
2 domates(benim evde yazın yaptığım konservelerim vardı)
kuru fesleğen ve ben bazılarına dil peyniride koydum...
Ekmek dilimlerini tepsiye dizip fırında biraz pişirin.Bir kasede tüm malzemeleri karıştırıp hafif kızaran ekmeklere bölüştürün,isterseniz bazılarına dil peyniri yada kaşarpeyniri koyabilirsiniz ve tekrar fırına o muhteşem koku gelene kadar fırında tutun size sarımsak kokusu piştiğinin haberini verecektir:)))Umarım yaparsınız afiyet olsun...
İkinci tarifim beyaz hanımelinde gördüğüm ve aynen birebir yaptığım tarif olan ISLAK KEK çok güzel oldu iyiki yapmışım dediğim tariflerden oldu.Onun tarfinide burdan ulaşabilirsiniz...http://beyazhanimeli.blogspot.com/
Bu kek tarifinde maalesef gr ve mg var sanırım oda bende dışarıya sipariş usulu yaptığımız için evde ölçü kaplarımız mevcut ama zamanım olmadığı için beb bardakla ölçü hazırlıyacaktım ama yine spora gitmeden üstelik elmalı kurabiye siparişimin olduğu gün yaptım düşünün artık...Ama size marketlerde Dr Qatkerin şu aan kremşanti ile bir hediyesi var ben bunuda aldım..Çünkü bazen bendekiler yetmiyor ve ilerde kurs vermeyi düşündüğüm için malzemem bol olmalı:)))İşte resmi almak isterseniz bir fikir...



ISLAK KEK
5 yumurta
250 ml süt
250 ml sıvıyağ
250 gr toz şeker
250 gr un
1 paket kabartma tozu
4 yemek kaşığı kakao
Sosu
250 gr toz şeker
250 ml süt
125 ml sıvı yağ
3 yemek kaşığı kakao
Kek malzemesini çırpıp küçük fırın tepsisine döküp 175 derecede 40 dakika pişirdim.Sosunuda pişirip kekin ilk sıcağı çıktıktan sonra döktüm ve hemen kestim..Süper oldu benim brownim gibi lezzetli bir kek...Mutlaka deneyin,yazın hatta yanına bir top dondurma ile harika olur.
Bu iki tarifimi de Gelibolu17/Mideden kalbe blog sahipli arkadaşım 72.Hafta Porselen Demlik Çay Saati etkinliğine ve çatlakkafe isimli blog sahibi arkadaşımızın Çay Kahve Bahane Etkinliğine gönderiyorum.Bol tarifli etkinlikler her iki arkadaşıma...Şimdilik bu kadar benim daha çok işim var sevgiler.İyi hafta sonları....

8 yorum :

  1. Güzel tariflerin için çok teşekkür ederim arkadaşım sağol.Sevgiler.iyi akşamlar

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.ikiside çok güzel görünüyor.bu arada ehliyet kursunda kolaylıklar diliyorum.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Bruschetta'yı çok severim.Ellerine sağlık.Kekin de çok nefis görünüyor.Enerjine hayranım.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. selamlar güzel resimleriniz ve tarifleriniz için çok teşekkürler http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/islak-kek.html yayındalar gene beklerim,ellerinize sağlık,sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. İkisi de şahane görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bahar geldi sayılır. Karlar da erir yavaş yavaş. Tarifleriniz de pek güzel. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyorlar. Pazar kahvaltısı için nefis bir tarif olmuş.
    Ehliyet kursunda şimdiden başarılar diliyorum.
    Kızın nasıl oldu? Daha iyidir inşAllah.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. Canım benim, kusura bakma ne olur yorum yazmakta geciktim. Özür diliyorum çok çok. Bruschetta çok leziz görünüyor, çok nefis. Islak kek ise süper olmuş. Kesimine de bayıldım. Ellerine sağlık tatlı Ayça. Kendine iyi bak, sağlıcakla kalın canım. Sevgiler.

    YanıtlaSil