17 Mayıs 2012 Perşembe

1 gün 48 saat olsun ben bunu istiyorum...

Bana zaman yetmiyor!!!
Selamlar,Sevgiler....Herkeze bol muhabettli ve bol yemekli günler...Nasıl bir hafta bu hafta yok koşturmaktan,ordan oraya yetişmekten ayaklarıma kara sular indi..böyle denilir dime neyse bu sözün temel anlamı...Ama eve geldiğimde nasıl ağrıyorlar üstlerine basamıyorum.Kızımın okulunun hafta sonu kahvaltısı var, okula bir gelir olsun diye düzenlemeye karar verdik.Köprünün çökmesiyle aslında bu tip organizasyonlar yapılmayacaktı karar alınmıştı.Biletleri dağıtılan okulun kahvaltısı bir kaç hafta sonra yapıldı.Kimsede cesaret edemiyordu.Dışardan kaynaklar aradık ama borcu kapatmamız mümkün değil.Yarı yıl tatilinde okulun mobilyaları değişmişti.Bizde aile birliği olarak bu borcun kapanması ve bizde sonrakilere borçsuz bir yönetim teslim etmek için kolları sıvadık.Biletleri paylaştık...Kapı kapı dolaşıp bilet satıyoruz.Çok şükür ben 50 biletimi eşiminde yardımı ile sattım.Okulun kapanmasına az zaman kaldığı için bir yandan yıl sonu müsamereleri için kıyafetler,gösteriler de hazırlanıyor.Benimde kızımın çok güzel bir kostümü vardı.Çok sevdiğim Ece ablam İsveç'ten Öykü Baleye gidiyor diye ona kelebek kanatlı bir mayo getirmişti...Okuldan arkadaşları ile baleye gidince onların bir özelliği olsun diye extradan bir gösterileri olsun diye öğretmeni ile karar verdik.Bale hocamızda bize küçük bir dans hazırladı.Ama kızımın kıyafeti var ama diğerleri...Diğer anneler çalışıyorlar haliyle benim zamanım onlara göre daha fazla hemde özgürüm bir yerden izin almak durumda değilim.O kumaşçı senin bu tuhafiyeci senin,bir terziye koş bir penyeciye koş...Çaycuma'yı arşınladım.Bir köşesinden bir uzak köşesine burda toplu taşıma aracı olmadığından haliyle yürüyorum.Arada ailebirliği toplantısı oraya yetiş,kız okuldan gelecek eve yetiş...Halimi görmelisiniz.Allahtan bu hafta sipariş yok da işlerimi rahat rahat gördüm.Birde bakın ki benim direksiyon sınavım kahvaltı ile aynı güne denk geldi.Dün tekrar yine arabaya binip sınavın olacağı yere gidip ders almaya tekrar başladım.İşte böyle yine yoğun bir hafta.Ama bundan sonraki hafta dahada yoğun olacak...Anlatıcam yaşadıkça sizlere...Aslında yazacak okadar çok konu varki.Bir yandan zaman buldukça Çaycuma ile ilgili yazıyorum.Ama hala tamamlayamadım.Bir yandan size bahsetmek istediğim konullar var umarım Allah sağlık verir yazacak zaman verir anlatırım.Baktım bugün arşive ne yayınlıyabilirim diye...Doğumgünü pastasını yaptığım gün bir börek yapmıştım.Fellah köftesinin yanında.Buara bloglarda moda oldu.Nerdeyse bir çoğu yaptı.Bende geçtiğimiz günlerde benimdenizim(Gülcan)da görmüştüm.Yapılışını anlatmamış oda yeturla lezzet karelerinde gördüğünü yazmış yapılışın orda resimlerle Yeliz hanım anlattığı için bende oraya bakmıştım.Az çok kafama yazmıştım.Daha sonra hem kendim öğreneyim hemde size bu değişik böreği göstereyim diye yapmaya karar verdim.Ama yeturla lezzet karelerinin bloğu kapanınca.Yapılışını çok aramama rağmen(adını hatılamadığımdan,yada herkez farklı isim taktığından)bulamadım.tekrar Gülcanın sayfasını açtım.Allahtan o diğer blog kapanınca yazarak anlatmış.Ve bende deneme yanılma yöntemiyle yapa yapa doğru şekli buldum...Evet görüntü şık.Ama ben açıkça söylemek istiyorum.Çok lezzetli bir börek olduğunu düşünmüyorum.Çünkü yufka dörde bölündüğü için iç harcı sadece ortada olduğu için boş boş yufka yiyorsunuz.Hadi onu geçelim ilk zaman kıtır kıtır kızım sevdi o peynirli sevmediğinden ona sosisli yaptım.Ama eşim sert börek sevmez haliyle sevmedi... Daha sonra kıtırlığı gidiyor içi boş olduğundan lastik gibi oluyor.Ancak tekrar ısıtarak tüketebilirsiniz.Ben bir daha içine patetes koyarak bu böreğe bir kere daha şans vericem.Hatta günde sipariş olursa orayada yapıcam ama ...beğenmezsem bir daha denemem...Eğer siz aman ne olacak görüntüsü güzel deyip yapacaksanız işte buyrun...






Kıvrık Börek
3 yufka
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
üstüne sürmek için 1 yumurta sarısı
İçine,peynir ve maydonoz...yada siz ne isterseniz..
Yufkanın birini masaya yayın ve dörde kesin sütle yağı karıştırıp yufkaya sürün,ve elinizle sanki pile yapar gibi kıvırın,sonra otradan ikiye katlayın ve üst kısmına harcı koyun ve ikiye katlayın.Size kolaylık için her anını çektim.Umarım ordan kolay yaparsınız.Tepsiye dizin eğer sütlü harçtan kaldıysa yufkalara bu harcı yumurta ile karıştırıp sürebilirsiniz.Üstü kızarana kadar pişirin...Umarım siz beğenirsiniz...


Bu tarifimi ''75.hafta Porselen Demlik Çay Saatine''ev sahipliği yapan birdilimdüşe,Evrene gönderiyorum arkadaşıma kolaylıklar dilerim...
Ben maalesef evden çıkmak zorundayım bir tarif vermek bana göre değil ama bugünlük affedin.Bir kısmınızı ziyeret ettim.Akşamada gidemediklerime geleceğim.Güzel,sıcak,sağlıklı günler diliyorum.Görüşmek üzere...

40 yorum :

  1. Ayça'cım görüntüsü muhteşem eminim tadıda öyledir. çilekli pstayı bu akşam yapacam Bim den kedi dili bisküvi aldım bir pakette iki sıra var. ölcüler bu paket içinmi
    denlioznur@windowslive.com
    yazarsan sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. canım yine döktürmüşsün :))
    bende istiyorum o böreklerden...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım nerde döktürmüşüm sen benim buara koşturmalardan yaptığım yemekleri görsen ki yayınlayacağım...al hayatım afiyet olsun...

      Sil
  3. benim börekte aynı şekilde kuru oldu canım.ewet şekil olarak güzel ama benim damak zevkimede uymadı.ama patetes olabilir bencede.denemek lazım.şans verelim değilmi.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bir daha denemede fayda var Sevda hanım...sevgiler

      Sil
  4. Ziyaretin için çok teşekkür ederim:)
    Ellerine sağlık böreğin görüntüsü çok hoş,sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. Ayçacım bende ilkolulda kelebek olmuştum okuma bayeamında ve o zaman şimdiki kadar hazır giysiler falan yoktu, bir bale okulundan almıştık tütü ve pispisileri :) annemde bana kanat yapmıştı tel ve tülden ama şimdi hazır kanatlar satılıyor heryerde. Bu börek bana gül böreğini anımsattı,sen mutlaka biliyorsundur,şekli aynı ama cok yumusak ve lezzetli oluyor tek fark kıvırmıyorsun yufkayı sarıyorsun kol boregi gbi sonra bukup gül sekli veriyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlım dediğin doğru o zamanlarda daha zordu ve pahalıydı ama burası küçücük bir ilçe işim o yüzden zor...Ayıpsın Gökçe bilmezmiyim gül böreğini...sevgiler

      Sil
  6. Merhaba arkadaşım nasılsın doğru söylüyorsun.Ben böreği yayınladığımda yeturla lezzet kareleri açıktı bende fot çekmeyi unutmuşum. Kızhatcede yapmış artık ordan dönlendirdim
    ellerine sağlık güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Gülcancım çok iyiyim...güzel oldu da ama kuru oldu:((((bakalım bidaha deneme yapılacak..sevgiler

      Sil
  7. Bubörek bu aralar pek bir moda oldu.
    Gerçekten de çok şık görünüyor
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende moda olunca yapayım dedim...şık ama bildiğimiz börek gibi değil...teşekkür ederim.

      Sil
  8. ooh ellerine sağlık..börek senden çay benden :)))

    YanıtlaSil
  9. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. nekadar yogunmussun gercekten.bir gun de 48 saat olsa yetmez sana.sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım yoğunluktan ancak vakit bulup yayınlayabildim. Destek için sonsuz teşekkürler...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamdır canım...sanada sevgiler Çaycumadan...

      Sil
  12. Masallah cok acik sozlusunuz. Boregin iyi olmamasi konusunda..
    Bazen sadece goruntusu guzel olan yiyeceklerin tadi o kadar da guzel olmuyor.
    Ama yine de elinize saglik olsun.
    Direksiyon sinavinda basarilar.
    Ben sukurler olsun atlattim o devreyi..
    Sevgilerc canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...Gelmenizede sevindim buarada..ben açık açık söylerim beğendim yada beğenmedim.ama bir şans daha vericem...Teşekkür ederim sınavımıda geçtim...sevgiler.

      Sil
  13. Çok güzel ve şık görünüyorlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Tatlı pembem, görüntü çok hoş, ama iç harcı dediğin gibi az gelebilir. Ama yine de denemekle iyi yapmışsın. Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık canım. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim evet azdı...ama bidaha patesli deneyeceğim...bende sana kucak dolusu sevgiler gönderiyorum...

      Sil
  15. Görünüş olarak çok güzel bir börek ben de denemek istiyorum.Bir defalık yaparım ısıtmam:)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Bu böreği bende denedim,çok beğenildi..Kalabalık misafire yapınca hiç kalmadı ilk sıcaklığı ile çıtır çıtır yendi..Ellerine sağlık,senin böreklerde nar gibi kızarmış,afiyet olsun,sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk başta çıtır çıtır güzel ama benim dediğim gibi iç sadece bir yerde oluınca...malzemede az geldi bana...sevgiler

      Sil
  17. Nefis olmuş ellerine sağlık canım güzel koşturmacalarında kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  18. ben hıc denemedım ve yemedım ...ama anlatıs bıcımıne ve resımlere bayıldım deneyeceklerım arasında ellerıne saglıkkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim...ama lütfen birazınıda patesli yapın ...banada haber varin:)))

      Sil
  19. çok haklısın şekerim bana da yetmiyo bir gün ama napacaz ...
    ellerine sağlık çayın yanında iyi gider...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ayşe koşturmaya devam sizin işiniz Antalyanın sıcağında daha zor gerçi:)))

      Sil
  20. Canım,
    bu yoğunluk seni yorsa da kuzucukların mutluluğu her şeye değmiştir. Annelerinin sevincine hiç değinmiyorum bile. Sayende onlar da sıkıntılarından (yapamamanın) kurtuldular.
    Ellerine sağlık. Bir çok blogda gördüm ama denemedim. Gerçekten görüntüsü çok hoş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  21. TEŞEKKÜR EDERİM CANIM SAĞOL...

    YanıtlaSil