7 Mayıs 2012 Pazartesi

İşte sonunda Beklediğim Oldu...

Herkeze selamlar...Bekledim ve sonunda ilk şeker hamurlu pasta siparişim geldi...Perşembe günü kızımla arkadaşlarının okuma bayramı gösterine gidecektik.Telefonum çaldı.Burda Çaycuma'da yerel bir internet sitesinde bazı yazılarımın yayınlandığından bahsetmiştim.Bu sitenin kurucusu Gökçen Bey beni aradı.Telefonumu cheesecake yaptığım cafeden almış.Bir tanıdığı bana sipariş verecekmiş.Herneyse kendisi ile telefonda tanışıp kısa bir süre sohpet edip bana daha çok Çaycuma'dan bahsetme ricasınıda aldıktan sonra(Aslında bahsediyorum,kafama bir konu koyup fotoğraf çekiyorum,daha sonra bloğun başına geçince kendimden de bahsedince ya o konu orda hiç alakasız duracağından ve benimde kendi bloğum olduğundan gündemim çok sık değiştiğinden maalesef olmuyor.Şöyle bir karar aldım ya tariften bir gün sonra bir Çaycuma yazısı yazacağım yada direk oraya yazıcam ).Diğer telefon geldi.Benim sürekli alışveriş ettiğim kuyumcu kardeşim ve eşi ile birlikte çok sevdiğim insanlar.Benim telefonum onda vardı ama sanırım bulamamış.Allahtan burası küçük bir yer herkez birbirini tanıyor.Öyle bişeyki benim telefonumu 3-4 kişiye sorup bulabilirsiniz.Burda 9 yıldır oturuyorum ama buralı insanlardan daha çok kişi tanıyorum. Bazen arkadaşlarımın muhtar olmalısın alaylarınada maruz kalmıyor değilim hani:))).Cuma günü dükkanda sözleşip pasta için karar vermeye gittim.Çoktandır onlara söylüyordum Karahan'ın doğumgünü pastasını ben yapacağım diye hatta onlara daha önce yaptıklarımıda göstermiştim.Ben bir akşam önce internetten biraz araştırma yaptım.Zaten çoktandır beğendiklerimi bilgisayarıma kopyalıyordum.Bilgisayarımı açıp Hatice'ye gösterdim ve 1 şeklindeki pastayı çok beğendi.Yaparmısın dedi...Ben bugüne kadar  şeker hamurunu eline almamış bir insan olarak YAPARIM dedim.Babası Korhan'da oğlunun ismini verdiği Karahan Devletinin sembolününde bir yerlerde  olmasını istedi.Birde Galatasaraylı olunca bir yere amblemde koyalım deyince yok artık dedim.Bu bir yaş pastası bu kadar masum bir pastaya sırf ebeveynler seviyor diye o bu eklenmemeli diye düşünüyorum.Bakalım bu çocuk bu takımı tutacakmı?Aklıma çiçeklerle Galatasaray renklerini kullanırım diye düşündüm.Daha önce sipariş vermiştim elimde şeker hamuru vardı.Cumartesi sabahtan pandispanya ve ganajları hazırladım.Marşmelowdan beyaz renk elde etmek için onu erittim ve elimde TREN kalıbı olmadığı için kalıp çıkarıp pastanın üstündeki herşeyi kendi hazırladığım kalıpla kestim.Okadar çok internetten araştırma yaptımki.Bir gün önce şeker hamurlu figürlerin hazırlanıp kuruması gerektiğini öğrenince onlarıda hazırladım.Elde ettiğim beyaz hamura değişik renkler katarak ara renkler de elde ettim...Bende kahverengi rengi yoktu beyaza damla çikolata da eritip kahverengi hamurda yaptım.Bundan çok bahsetmek istemiyorum Marşmelow eritmek ve doğrular yanlışlarla ile ilgili bir kayıt yapıcam...Çok yakında...Evet kursa gitmeden,blogdan tanıdığım arkadaşlara sorular sorarak özellikle pastasarayım (Fatma abla)sağolsun her sorduğum soruya cevap vermişti.Birde Ayşe Yamanın her postunu okumuş biri olarak ve yıllar önce Oktay ustada her hafta çıkan Ayşem hanımı pür dikkat izlemiş biri olarak bu iş istemek kadar el becerisinin olması gerektiğini anlamaıştım.Eee güzel sanatlar okumuşuz okadar becerimizde var.Gözü kapalı bu kadar yıllardan sonra bir deli cesaretide gelmiş hazır.Bismillah dedim ve işte....Ama eşim çok yardımcı oldu.Pazar günü nasıl stresliyim nasıl o koca 1 pastayı okadar az şeker hamuru ile kaplayacağım diye ama açtım va onun yardımı ile üstüne monte ettim.Devletin simgesinide o çıkardı kalıp hazırdı oda çok sever böyle el işlerini...Masada kızım vardı o dururmu yarında onun yaptıklarını yayınlayacağım.Çok becerikli bu kadarını ondan da beklemiyordum.Ama arkamdan geliyor sanırım.Evet işte şimdi pastam...





İşte bu pastanın resmini Keyifli Tatlar sitesinden aldım.Elimde bu kadar az malzeme ile nerdeyse yoktan var ettim.
Etkinlikler bitmiş.Çorba etkinliğ bitmişti.Mideden kalbe etkinliğide yaz tatiline girmiş..Porselen demlik çay saatide ev sahibi değişikliği yapmış.Yöresel lezzetler etkinliğinde sanırım son hafta...O yüzden ben de hamur işlerini arşivimde tutarak.Bu hafta hem etkinliği düşünerek,hem size yeni bir tarif vermek ve ananemden bir tarif yazdım eee babanemdende bir tarif olsun istedim.Babaannem yaşıyor.Allah sağlık versin şu an bizimde yazlığımız olan yerde Enez'de oturuyor.Şuan herkez orda halam zaten orda oturuyor babanemle aynı sokaktalar,amcam-yengem yazlık eve geçtiler,annemde bizim evde yakında büuük dayım yengemde gider...Ee biz kaldık birtek okullar bitsin bizde kuzenlerde yavaş yavaş gideriz artık oralara...Benim rahmetli babam Afyon -Emirdağlı idi...Babanem biz bu yemeği ne zaman istesek yapardı.Sonra ben öğrendikten sonra evlenmeden önce bile yapmıştım.Hatta yazlıktada babama bir kere daha yaptım geçtiğimiz yazlarda.Ama kendi evimde yapmamıştım.Bir kere yediğinde eşim beğenmemişti ee bende bu kadar zahmetli şeyi kendime me yapayım.Birde miktarını ayarlayamamaktan korkardım.Ama artık tecrübeli bir ev hanımı olunca neyi ne kadar katmalıyım biliyorum...Ben size kendi yaptığım değil 4 kişilik bir aileye fazla fazla yetecek kadar bir ölçü vereceğim.Ama ben bu ölçünün yarısını kullandım.Kızım bulgurlu köftelere bayıldığı halde maalesef bunu sevmedi belki ilerde yer...Ertesi gün bile bize kaldı çok bereketli bir yemek mutlaka yapın şimdiden afiyet olsun...


Afyon Usulü Bulgur Köfte
yarım kilo az yağlı köftelik kıyma
1 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
1 tane soğan
2- yemek kaşığı salça, et bulyon,zeytin yağı,tuz ve maydonoz...
Soğanı yemeklik doğrayın ve yağda kavurun.Salçasınıda ve tuzunuda katın.Bir kapta kıyma,bulgur,yumurta ve pişen soğanın yarısı ile karıştırılır.Evet yanlış duymadınız.Kavrulmuş soğanın yarısını kıymaya ekleyip yarısını tencerede bırakın.Yoğurun özdeşleştirin ve elinizi suya batırarak bu köftelerden yapın.

Bu fotoğrafı elim kirli olduğu için kızım çekti:)))
İşte bu şekilde köfteler yapacaksınız.Eşim geç geleceğinden ben bu şekilde 1 saat beklettim.Ama bekletmek şart da değil....Tencerede soğanın üstüne su koyun et bulyonda katın biraz da tuz kaynatın.Ve köfteleri bir kaşık yardımı ile tencereye atın kaynayınca orta ateşte bulgurlar şişene kadar pişirin.Ama asla çok kaynatmayın.Üstüne maydonoz dökün ve servis edin.Afiyet olsun...


Bu tarif ''Yöresel Lezzetler ''etkinliğine  Safiye hanıma gidiyor.
Bu ara bol bol semizotu salatası yapıyorum hergün bir farklı malzeme ile...İşte bu közlenmiş kırmızı biberli...Tadı harika oldu yakında başka tariflerlede olacak.Bu  faydalı  sebzeden ne kadar yersek okadar kardayız....



Köz kırmızı biberli ve yeşil elmalı semizotu salatası
Semizotu yıkanmış ayıklanmış
1-2 közlenmiş kırmızı biber
1 tane yeşil elma rendesi
1 tane salatalık
3-4 tane çeri domates
maydonoz,balzamik sirke,limon,sirke(hepsinden az az)tuz ve zeytinyeğı..
Herşeyi karıştırım üstünede biberleride koyun.Afiyet olsun...
Benden bu kadar kızımın okuluna gidiyorum.Akşam herkeze gelicem bakalım neler yapmışsınız...Sevgiyle kalın...

20 yorum :

  1. Vayyyyyyyy
    pasta şahane
    valla aştın kendini canım sen
    her gün ileri gidiyorsun başarılarının devamını dilerim.
    Ellerine sağlık
    bol bereketli kazançlar olsun..

    YanıtlaSil
  2. Harika bir "ilk sipariş" olmuş :) Bence de çocuk pastaları daha masum olmalı. Kızınızın marifetlerini de sabırsızlıkla bekliyorum.
    Bu arada rahmetli babanız Emirdağ'lı imiş. Ben de üniversiteyi Afyon'da okudum. Emirdağ'lı çok arkadaşım vardı. Çok severim onları. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Hepsi birbirinden güzel olmuş tatlım. Pastan çok şirin. Ellerine sağlık. Bol siparişler...

    YanıtlaSil
  4. Selamlar arkadaşım tarifin yayında ellerine saglık çok güzel lezzetli yöresel tarifler gönderdin desdegin için teşekkürler ikinci tarifinide yayınla sen sıcaklar başladıya tarifler azalmaya başladı bende bitiririm belki birde saglık proplemim var bakarsın hastahanede yatmam gerekir bu yüzden tadında bitiryim etkinligi . Eger arkadaşlar gönderirsenizde yöresel tariflerinizi ben ara ara eklerim yöresel tarifler adında canım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim hepinize...

    YanıtlaSil
  6. pasta harika olmuş canım.ama köftede tam benlik.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşım seni yürekten tebrik ederimiuzun zamandır düşündüğüm hayalini kurduğum işi sen yaptın yada öncülük ettin ..zonguldak ta daha şeker hamurlu pastanın ne olduğunu bilmeyen o kadar çok insan var ki çok iyi bir iş kapısı aslın nda ev hanımları için..bu tarz işlerde ilklerden olmak her zaman avantajlıdır,Çaycuma ve zonguldak için konuşuyorum tabii..İnşallah devamıda gelir daha güzelleriyle ..mesleğini bu şekilde icra edebilirsin ne güzel,taam üç yıldır şeker pasta yapmak istiyorum ve araştırıyorum ama hala cesaretim yok,sipariş alacağımada inanıyorum ama işte vakit ve özen gerektiriyor..bu arada ben eylül sonu Ankaraya taşınabilirim..Bütün ailem oradalar eşimde emekli olacak burada kalmamın pek anlamıda yok zaten. küçük şehrin zorluklarından da sıkıldım.ankaraya gidersem şeker pasta kursuna gitmeyi çok istiyorum,blogumda bahsederim...benim gibi düşünenen birini gördüğüm için bu şehirde çok sevindim cnm..bu işde çaycumada bir numara olacağına inanıyorum..öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Seni yürekten tebrik ediyorum.Cok az seker hamuru ile kapladigin belli.Iki üc derken göreceksin hep bir adim ileriye gideceksin.Benimde ilk pastalarim bundan iyi degildi.Sana basarilar diliyorum,cok daha iyilerini görecegimizden hic süphem yok.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş. Üstündeki süslemeler de çok güzel olmuş. İlk olmasına rağmen çok başarılı. Sende de benim gibi deli cesareti varmış. İlk yaptığımız şeyi en önemli günler için yaptık. Yorucu ama çok eğlenceli değil mi? Kuzucuğun da annesine benzemiş demek ki? Yerim ben onu.
    (MaşAllah diyorum.)
    Salat da, yemeğin de çok güzel olmuş. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Tebrikler….Pastan mükemmel olmus…Fatma abladan destek görmen beni cok mutlu etti…O nu bizzat taniyor olmaktan gurur duyuyorum…
    Bu arada krema sertlestiriciyi sormussun.TR de varmi bilmiyorum…Acaba Dr.Oetkerin varmidir bilemiyorum..Ama tarifimin altindada belirttigim gibi eger bulunmazsa toz krem sanriyi kullanabilirisin.O biraz dah sert oluyor...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba canım,özlemişim sizleri:)
    Başarılarından dolayı seni tebrik ve takdir ediyor.Başarılarının devamını diliyorum.
    Pasta harika olmuş.Ellerine sağlık.Ayrıca morların arasında ki lezzetlerin de harika görünüyor.
    Sayfamda ödülün var canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Negüzel şeyler yazmışsınız hepinize teşkkür ederim...

    YanıtlaSil
  13. Tatlı pembem, gerçekten de çok güzel olmuş. Hele ilk kez yaptığın ve kısıtlı olanaklarla yaptığın düşünülürse süper olmuş. Daha önce geldim ama bizim ufaklık elimden kapınca pc yi, yorumlar bu vakite kaldı :(
    Canım, bol bol siparişler diliyorum. Yaptıkça insan daha da çok keyif alıyor çünkü. Hadi hayırlısı. Ellerine, emeklerine sağlık. Öptüm, sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Pastan mükemmel olmus
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  15. Pembeciğim öncelikle zaten önemli olan elindeki kıt imkanları en iyi şekilde kullanıp güzellikler ortaya çıkarabilmek, ve sen bunu maşallah güzel başarmışsın. Çocuğumuza da nice yaşlar diliyorum. Birşeyler başarmak insanı ne kadar mutlu ediyor değil mi? Ayrıca senin zaten maddi ve manevi destekçilerin varmış güzelim onlar yeter sana. Sende bu istek olduktan sonra daha nice güzellikler görürüz. Sevgiler diliyorum sana en kocamanından...

    YanıtlaSil
  16. Pasta harika görünüyor ellerine sağlık, kimbilir tadıda ne kadar lezzetlidir:))

    YanıtlaSil
  17. ne guzel hobinizin ,emeginizin karsiligini almaya basladiniz demekki.

    YanıtlaSil
  18. Ayçecim selam :) bu pastayı sen mi yaptın? eğer cevabın evetse çok zahmetliymiş :-o buarada o mücevherler çok pahalılar ne yazıkki, yani tahminlerin ötesinde pahalı diyeyim ben sana, ama bizde hayalleriyle yaşıyoruz işte yada benzerlerini bulabiliriz belki :P

    YanıtlaSil
  19. ilk siparis ilk deneyimler unutulmaz, tebrik ederim egitim almadan cok guzel bir pasta yapmissiniz, ileride daha da guzellerini yapacaginizin isareti bu pasta...Marshmallowdan kaynaklanan kaplama hatalari olmus ama zamanla hazir seker hamuruna gecince bu problemde ortadan kalkar...Marshmallowun tadi konusu cok guzeldir ama calismasida zordur...tekrar tebrikler pastacilik hayatinizda da basarilar, sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Hanım beni kırmadınız yine geldiniz teşekkür ederim...Aslında mavi şeker hamuru marşmelow değil nişasta ile açtığım halde ve hamurumda yetmez korkusuyla ince açtım ve benim tahminim kabarcıklar oluştu...Bu sipariş ettiğim bir renkli şeker hamuru kitinden çıktı sanırım 250 gr.lık ama pir pastayı kapatmak için bence az...şimdi daha fazla alıcam ilk dersimi aldım..Sanırım yapa yapa hatalarımı göre göre doğru yola giderim...sevgiler

      Sil