3 Mayıs 2012 Perşembe

Gerçek hediyem ve Kuzucuk...

Bugün ikinci kaydım ama diğerine tarif eklemek istemedim.Hem etkinliğe gidecek tarifler var...Hem de resmedecek çok şey var...Hep size bahsederim ya benim blogda ilk arkadaşım,ablam,takipçim sevgili Aynur ablam(papatya şef)Bana geçenlerde bir hediye göndermişti Medine'den kurs hocam Umreye gidince ben ona karınca kararınca bir paket gönderdim.Kendiside bana bu güzellikleri gönderdi...Ben çantaya bayıldım kızım kalemine...Dün günümde bile ilk defa kullandım bu çantamı...

Bloglarda keşfettiğim ve yaptıklarına hayran kaldığım bir arkadaşım var.Nevalim hanım...Kendisi Ardahan'da oturuyor...Onun bloğunda görür görmez bayılıp aynısını istiyorum dediğim kuzucuğumuz geldi...Hem bana bir kolaylık yapıp kapıda ödemeyide kabul etti...İşte kızımın soyadına münhasır KUZUSU akşam onunla yattı...Bayıldı yarın okulda oyuncak günü var onu kesin götürücem diyor...Dün arkadaşlarada gösterdim merak ediyorlardı onlar çok sevdiler...Eminim sizde seveceksiniz...İşte onun blog adreside bu yaptıklarına bakıp birtanesi benim evimde de olsun diyorsanız...http://nevalim.blogspot.com/


1 mayısta piknik yaptık bizim burda Kent Ormanında...Beyler işe gittikleri için akşamüstü gittik bizde.Biz piknik alanına girerken çoğu insan çıkıyordu.O kadar kalabalıkmışki zaten ona selam ver buna selam ver anladık tüm Çaycumanın orda olduğunu...Nurhan abla davetlimsiniz dedi bize hiçbir şey aldırmadı...bende giderken elmalı kurabiye yapıp götürdüm.Ama size bahsettiğim Malatyalı arkadaşımız Sevinç ablanın eşi Mustafa bey yine bize öyle güzel kebaplar hazırladıki...Hala tadı damağımda...Alican oğulları Malatyaya gidince kuyruk yağı getirmiş busefer onuda katmışlar patlayana kadar yedik...Bende başka bir Malatyalı arkadaşımdan öğrendiğim mangal salatasının sosunu evde hazırladım...Yediklerinden beri bu salatayı onlarda çok sevdiler...Ormanda kimse kalmadı biz yemek yerken ama biz orayı öyle daha çok seviyoruz..En sonunda mutlaka ateş yakıp keyifli sohpetle semaverde çayda yapıyoruz...Kışın onlar bir kaç kez gittiler ama bizim kız bu sene hastalıktan kurtulamayınca biz katılamamıştık...İlk fırsatta kahvaltıya gitmeye karar verdik.Çok acıltığımız için mangal salatasının resmini çekemedim sonra çekince paylaşıcam sizinle...


PATLICAN KEBABI
Patlıcanları dilimleyin
Kıymanın içine sadece baharat ve kuyruk yağı koyun yada döş ilave ettirin kasabınıza...
Domates ve biber közleyin...
Şişe bir patlıcan bir köfte takın ve mangalda pişirin.,
Terayağını bir sahanda eritin ve şişlerden çıkardığınız,kabuklarını ayıkladığınız sebzelerle karıştırın.Üstüne yağı dökün ısınması için tekrar ocağa koyun ve lavaşın içine koyup afiyetle yiyin...Ben kızıma ne diyeyim kendisi biz bunları yerken ne tavuk yedi nede köfte..Sevinç teyzesinin yaptığı bulgur pilavından ve boş boş lavaş yedi...



salatacılar....

Kebapçılar...

Geçen haftalarda evime akşam yemeğine misafirlerim gelmişti..Onlara kabak çorbası yapmıştım.Çok beğendiler bizimde çok sevdiğimiz bir çorba aslında yaptığımda beğenmeyen görmedim.(Kayınvalidem) Emine annem Antalya'da yaşıyor.O bu çorbayı bir yılbaşında gittikleri otelde yemiş ve beğenmiş.Aşçılardan tarifini almış...


Kabak Çorbası
2 büyük kabak rendelenecek
2.5 su bardağı süt
2-3 yemek kaşığı un
yeterince su,dereotu,karabiber,yağ,tuz...
Kabakları yağda kavurun rengi değişip saldığı suyu çekince unu katıp birlikte kavurun unun kokusu çıkınca yavaş yavaş sütünü ilave edin ve kıvamını su ile ayarlayın burda ölçü veremiyorum ama ne sulu olsun nede koyu...Ama asla çorba sıcak diye sıcak su KOYMAYIN...normal su ilave edin...İçine dere otunu ve karabiberinide koyun isterseniz blendırdan geçirin ama eğer un topaklanmadıysa gerek yok.En son tuz ilave edip altını kapatın...Ben fotoğraflamak için nane ektim ama orjinalinde yok...Dereotu ve karabiber çok yakışıyor...
Bu tarif'' çorbalarımız ''etkinliğini düzenleyen Piti Piti ye http://yasamladans.blogspot.com/ arkadaşıma gidiyor...İyki bugün çorbayı yayınlamaya karar vermişim yarın etkinlik bitiyormuş..Aslında haftayada bir tane yayınlayacaktım ama artık başka sefere...Arkadaşıma bu etkinliği düzenlediği için teşekkür ederim


14 yorum :

  1. oooh dışarda ne güzel bir keyif yapmışsınız :)))
    patlıcan kebabıda harika görünüyordu...
    valla canım çekti...
    ellerinize sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gel şirinem senide götürelim yapalım kebaplardan afiyetle yiyelim...

      Sil
  2. merhabalar... seni izlemeye ve bloguma davet etmeye geldim...
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. yayınladım arkdaşım çok teşekkür ederim ..her zaman beklerim..ben de seni takip edeceğim..sevgiler..http://yasamladans.blogspot.com/2012/05/corbalarimiz-etkinligi-kabak-corbasi.html

    YanıtlaSil
  4. ayyy çok mutlu oldum ,nasıl sevindim bilemezsiniz:))) sizinde kalbinize sağlık:)asıl ben sizin gibi nadide bir insan tanıdığıma çok mutlu oldum:)))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sizi tanıdığıma çok mutluyum her ortamda sizden bahsediyorum...Yeğenimede alıcam hatta görümcemin kızı olacak onada düşünüyorum peluş hayvanlardan daha güzeller en azından ruhları var kimbilir yapılırken herilmekte neler düşünüldü...

      Sil
  5. Canım,
    öncelikle hediyelerini güle güle kullan.
    Çok keyifli bir gün geçirmişsiniz. Çocuklar da mutlu olmuşlar.
    Ara da sırada açık havada yeniden enerji dolmak harika bir şey.
    Kabak çorban çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. Kabak çorbasını çok severim.Ellerine sağlık.Piknik'te çok güzel olmuş.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Hediyeler çok güzel siz ve kızınız iyi günlerde kullanın kuzucuğa bayıldım. Piknikte de ne güzel vakit geçirmişsiniz özellikle patlıcan kebap süper afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  8. merhaba cnm uzun zamandır hiç vakit bulamadım postlarına bakmaya anca şimdi bakabiliyorum :)
    kuzuya ba-yıl-dım! ne şirin şey o öyle :) 1 Mayıs'ta yapılacak en güzel şeyi yapmıssınız, piknikleri bende çok severim. Kabak corbasıda cok lezzetli gozukuyor ve acaip faydalıdır çocuklar için , tarifini yazdım hemen bende =)

    YanıtlaSil
  9. hediyelerini güle güle kullan.
    patlıcan kebabıda harika afiyetler olsun.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil