14 Mayıs 2012 Pazartesi

Zaman Herşeyin İlacı...


Ben Anneler gününden bir gün önce ne kadar canlı canlı dolu dolu pozitif bir post yayınladıysam bakmayın bizim acımız dinmedi.Sokakta,çarşıda,toplantılarda,pazarda heryerde hala ilçemizde yaşanan vahim köprü faciasından,kayıplardan ve hala bulunamayan masum insanlarımızın naaşlarından bahsediyoruz.Eşim Cumartesi günü işten gelince bugün bulunamayan naaşların cenazesi kılınacak dedi.Birazda bekleseydilerdi diye düşündüm üzüldüm.Ama  pazar günü öğleden sonra bir baktık ardı ardına cenaze duyurusu...İkindide kılınacak Gıyabi cenaze namazından bahsediliyor.İçim burkuldu keyif alamadım maalesef.Gelde şimdi anneler gününü kutla , bildiğiniz gibi içlerinde bir ana kuzusu vardı.Daha üniversite öğrencisi hayatın yolun başında.Aklıma onun annesi geldi.Acısı üzüntüsü hiç dinmeyecek olan bir anne zor şartlarda kendi başına evladını büyüten anne.Allah ona sabır versin.Biliyorum acısı asla dinmeyecek.Umarım bu hayatı onunla  birgün buluşmaya adarda yaşadığı günler acısını bir nebze hafifletir.Ne zamandır elim telefona gitmedi Belediye Başkanımızın eşini arayarak hem taziyemi bildirmek hemde acımın ne kadar çok olduğundan söz etmek.Babam öldüğünden beri okadar çok zor arıyorum ki bu durumda olunca karşı tarafı.Artık cenaze namazı kılınınca bunu daha fazla ertelememin yanlış olduğunu düşünerek az önce aradım.İlk zamanlar o kadar acıları tazeydiki ve haliyle giden gelenden yoğundular.Eşimin çalıştığı fabrikadan bir kaç kişiyle gitmeyi düşündük ama köyde oldukları için evlerine geçmeyi bekleyelim dedik.Gönül hanımla konuşurken tüylerim diken diken oldu.Görümcesine bol bol sabır diledim.Elbette eşinede.Benimde ara ara yazılarımın yayınlandığı çaycuma.bizim.com haberlerine bakarken Çaycuma'da benimde bildiğim köylerden biri olan Dereköseler köyünün yemeklerinin tanıtımının olduğunu Dereköseler Köyü Eğitim Kültür Kalkınma ve Dayanışma Derneğinin düzenlediğini okudum.Ve Başkanımızın gözlerinde hala acının ve üzüntü perdesinin kalkmadığını fark ettim eşinde söyledim.Umarım zaman herşeyin ilacı olacak.Ama kolay kolay unutulamayacak...
Dereköseler Köyü'nde Çaycuma yemekleri tanıtıldı

Dün sabah biz birgün öncede size yazdığım gibi kahvaltıya dışarıya gidecektik Anneler Günü için.Fakat sabah kalktık hava çok sıkıcı,kapalı ve yağmurlu.Cumartesi gününden beridir gözlerimde de  mikrobik bir akıntı ve kırmızı renk vardı.Huzursuzdum canımda acıyordu hadi boşverin benim canım hiç çekmiyor dedim ve biraz üzüldüler pek bi hevesliydiler.Eşimin yardımı ile bir çırpıda hazırladım kapalı  balkonda sofrayı, kızım sarıyer böreği istedi eşim pastaneye almaya gitti.Benimde canım geçen gün Yıldız hanımın(mandalinaçıkmazında)bloğunda gördüğüm puf puf kabaran pişilerden canım istedi.Vaktim az olduğu için onunkiler gibi kabarmadı ama içinde aynı anda maya ve yoğurdun barındırdığı bu tarif çok ilgimi çekmişti.Açarak bardakla şekil verdim.İkinci açtıklarım beklediğinden onlar kabardı.Ve içi puf puf şekerinden de  dolayı lezetli bir pişi oldu...





Mayalı Pişi
4-5 su bardağı un
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı şeker,tuz
1 bardak ılık su
kızartmak için sıvıyağ
ben bu ölçünün yarısını yaptım.O bile arttı.İçinede bazılarının peynir ve maydonoz koydum.
Hamuru yapmak için bir kapta unu havuz gibi ortasını boşalttım.Ilık suda mayayı kabart demiş Yıldız hanım ama instant mayada buna gerek koy sadece suda biraz eritmek yeterli oluyor.Bütün malzemeyi karıştırdım.Üstü kapalı iki katı olana kadar mayalanmalı ama benim vaktim olmadığından ancak 10 dakika bekledim.Sonra un yardımı ile açtım bardak,kase ile kestim bazılarının içine peynir koyup kızarttım.Siz orjinal tarif için Lütfen burayada bakın...http://mandalincikmazi.blogspot.com/
Bu tarifim ''75.Hafta Porselen Demlik Çay Saati'' etkinliğine yeni ev sahipliği yapan  evren birdilimdüş isimli  http://birdilimdus.blogspot.de/blog sahibi arkadaşımıza gitsin.
Arkadaşlar havaların ısınmasıyla biraz tarifler azalmış ve uzun uzun aralar veriliyor bloğa yeni bir kayıt için.Malum yaz geliyor eee haliyle pasta,börekde yapılmıyor kilo almayalım diye.Ama etkinlik zayıf geçmesin.Bir ay önceki coşkumuzla arkadaşımıza yeni tarifler yollayalım.Eğer eskilerde,arşivde sönüp gitmiş tarifleriniz varsa(eski kayıtta olabilir)onları su yüzüne çıkarın bence benim şimdi makarnada yaptığım gibi tekrar yayınlayın.






Babasının yardımı ile hazırladığı çerçeveler.En çok bu hoşuma gitti ben pastalarla haşır neşir olduğumdan çarşıda bu stickerları görünce hemen almak istedi.
Ben bu aralar hergün nerdeyse semizotu salatası yapıyorum.Allahtan kızım ve eşimde çok seviyor.Yemeğini bir kere yaparsam salatayı 10 kez yaparım.Yoğurtlusunuda bu hafta yapacağım.Onuda Çaycuma usulü yapıcam paylaşınca bakalım beğenecekmisiniz...
İşte şimdi kurufasulyeli...Kızımın favorisi... aslında yeşil elmalıyıda çok sevdi, anne lütfen elmada koy diyor...ama fasulyeli ile elma olmaz...




Kuru fasulyeli Semizotu Salatası...(Bir önceki postumda tarifi vardı)Bu resimde de olduğu gibi şimdi sırada makarna tarifi var.

Çin Makarnası Eğer bulabilirseniz noddle(çin makarnası)yada yassı uzun spagetti pastavillanın linguesi bunun için uygundur.
200 gr tavuk göğsü
2 Havuç
2 Kırmızı biber
5-6 tana taze soğan
2 tane çarliston biber
yarım su bardağı konserve soya filizi
bir miktar lahana turşusu 6-7 parça olabilir
soya sosu,zencefil,sıvıyağ
Makarnayı haşlayın süzün,Tüm malzemeleri jülyen kesin.Tavada önce havuç sonra biber sonra tavuk pişirilir zencefil ilave edilir.Daha sonra diğer malzemeler katılır karıştırılır.Soya sosu arzuya göre miktarı ayarlanarak ilave edilir ve en sonda süzülmüş makarnada ilave edilir.Servise hazır.
    Daha önce duyurduğum gibi çorbalar etkinliğini yapan Çaçaronumuz(yaşamladans)isimli blog sahibi arkadaşım ''makarnalar''etkinliğini düzenledi.Daha önce yayınladığım Çin Makarnası tarifimi bu etkinliğe http://yasamladans.blogspot.com/ yollamak için tekrar yayınlıyorum...


Tatlısız olmaz hep benim size bahsettiğim var ya kendi uydurduğum profitrolüm.(diet profitrol)Bu seferde onu çileklerle servis ettim.Çikolata sosu ve çilek ile bu tatlı çok güzel oldu DENEMENİZİ tavsiye ederim.

Diet ProfitrolKalan pandispanyalardan yapılan bir tatlı bu...Kek parçalarına bir elma rendeledim biraz ceviz,tarçın,biraz süt elinizi ıslatacak kadar ve kek kırıntılarını yoğurdum top şeklinde parçalar yaptım diğer kek kırıntılarıda 1 muz ve biraz sütle yoğurdum onuda küçük top şeklinde yaptım ve 1 paket puding yaparak üstlerine döktüm.İşte size diet profitrol.Puding yerine çikolata sos ilede oluyor..Daha önce yaptığım burda...http://yuksektopuklar77.blogspot.com/search?q=diet+profitrol

31 yorum :

  1. Tüm kayıplarımıza Allah'tan rahmet yakınlarına baş sağlığı diliyorum Rabbim yardımcıları olsun dayanma sabrı versin zor bir durum ama maalesef böyle olaylar çok sık yaşanıyor :((
    Geçmiş annneler günün de kutlu olsun hediyen çok anlamlı ne güzel el emeği kızının ellerine sağlık çok şeker maşallah anneye benziyor...
    Canım pişler harika olmuş ellerine sağlık beğenip yaptığın için çok teşekkürler hakklısın canım instant mayayı bekletmek gerekmez ama alışkanlık ne yaparsın vazgeçemiyorum :))
    Sevgiler.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte böyle Yıldız hanım...Evet çok beğendim pişiyi...teşekkür ederim sizinde kutlu olsun...

      Sil
  2. :( Allah geride kalanlarına sabır versin. Sizin de o bereketli sofranızda mutluluğunuz hiç eksilmesin. Anneler gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  3. CANIM YAYINLADIM TARİFİ...ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  4. Öyle büyük bir acı ki Allah yakınlarına sabır versin inşallah..
    Sanada geçmiş olsun canım..
    Geçenlerde eşimde gözü aynen senin ki gibiydi,damla filan verdi doktor geçti..

    Makarna ve fasülyeli semizotuda nefiss görünüyor.
    Bir dahakine mutlaka fasülye ilave edeceğim..
    Ellerine sağlık canıııııım..
    Kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nerdesin Melihacım sen ya özlettin...bencede denemelisin...bende seni öptüm...

      Sil
  5. Başlığı görünce içim burkuldu, Allah sabırlar versin.

    Semizotunu ben de en çok salata olarak tüketiyorum, elmalı ve fasulyeli aklıma gelmemişti.
    Yemeklerin çok güzel ama kuzucuğun çerçevesi daha güzel:)
    İkinizinde ellerine sağlık, sevgiler)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef Elif burda hala bu sorun devam etmekte..
      denemelisin çok lezzetli oluyor.evet kızımın ikinci defa anneler günü hediyesi benim için çok değerli...

      Sil
  6. Allah bir daha böyle acılar yaşatmasın,yakınlarına özelliklede yavrusunu kaybeden anneye sabırlar versin.İki genç kız varmış onlarda bulunamadı galiba:(( Bende babamı kaybettiğimden beri pek öyle cenazelere gidemiyorum,gittiğimdede tansiyonum fırlıyor hastalanıyorum. Geçmiş olsun,bahar alerjisi yada pikniklere gittin oralardan mikrop kapmış olabilirsin.
    Tarifler yine muhteşem ben yine yan gözle baktım:) afiyet olmuş bitmiştir, bana kalmamıştır zaten:) ellerine sağlık o güzel kızınıda öp benim için sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef alerjik hersene tekrar etmeye başladı...
      iki genç kız yok...ölenlerin çoğu yaşlıydı sadece o ünüversiteye giden(belediye başkanımızın yeğeni) vardı arabada köprüden yürüyerek geçende bir 34 yaşında bir hanım...o öğretme arkadaşların velisiydi:(((
      Nuray hanım yan gözle bakma arada gir dende yap bize bir pasta...
      öperim seve seve kızımı...sanada sevgiler

      Sil
  7. hemmen geldim iadeyi ziyarete.ellerinize sağlık...takipteyim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Bu aralar hic gezemedim bloglariii en kisa zmnda telafi edicen ama :) bu arada gercekten tarifi mumkun olmayan bir aci bu allah sabirlar versin..

    Semizotuna da bayilirimmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım bu acı asla ölene kadar bitmez burasıda kolay kolay unutmaz köprüden geçerken hem içimiz acıyor hemde korkar olduk...özlemişim seni..

      Sil
  9. ellerine sağlık canım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  10. Zaman aslinda hicbirseyin ilaci olmuyor bence,yalnizca yasadiklarimizin üzerini örtüyor,kumdan bir örtü gibi.O örtü bir kere kalkilmaya görsün yine ayni acilar ilk günkü gibi yasaniyor.Ölenlere Allahtan Rahmet diliyorum,geride kalanlara ise sabir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :(((( teşekkür ederim dileklerinize Yıldız hanım...bunu en iyi zaten senle ben yakında yaşadık...

      Sil
  11. Ziyareti iyadiyeye geldim yorumun ve ziyaretin için teşekkürler canım . Tekrar geçmiş olsun çaycumalılara ölenlerin mekanı cennet ailerine sabır versin.Kahvaltı menüleri nefis gözüküyo kahvaltı servisin renk renk çok güzelhoşuma gitti şekilleri bende kendime renk renk markete gittikce bir tane alıyorum kızlarım yeter anne tabak sevdan bitmiyor deyip mutfak eşyası olan bölüme sokmuyorlar ayrıca makarna tarifinde çok güzel ellerine saglık o güzel kızınıda öp benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Safiye hanım...Bu kahvaltı servisleri ayrı ayrı alındı zaten ben uyum yaratmaya çalışıyorum...Bende öyle sırf foto.çekmek için tabak alıyorum hem aynı tabak goş olmuyuor...Öperim...tabiki seve seve.

      Sil
  12. Merhabalar canım;
    yine çok güzel tarifler vermişsin ellerine sağlık. Tagliatelle'ya bayılırım ben. Eşim makarna sevmiyordu bu makarna sayesinde o da sever oldu.Artık çoğunlukla bunu tercih ediyorum ben. Pişiye de bayılırız ama ne zaman bu hamur kızartmasını düşünsem babaannem gelir aklıma o peynirli maydanozlu yapardı incecik de yapardı nasıl özledim onun elinden kurabiyeler pişiler yemeyi.Allah rahmet eylesin.Çerçevelerin de harika güle güle kullan. Ben arada yorum yazamıyorum ne yazık ki okuyorum ama fırsat olmuyor, bazen de netimiz yavaş olduğu için yorum kısımlarını açmakta zorlanıyorum. Ama takipteyim merak etme..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğba bende öyle babane anane yemeklerini unutamıyorum...Tamam canım bende sık sık geliyorum sana..

      Sil
  13. selam Ayçacım, yine harika yemekler görüyorum:) Ben Çin yemeklerini çok severim ve çok fazla pişiriyorum evde de, sana harika 1 öneri (çin mutfağının ve noodle ın olmazsa olmazı) tavada yağı kzıdrırken biraz da sarmısak atman (ezilmiş) , bak gör tadı ne kadar nefis olacak özellikle soya sosu ve sarmısak tam Çin yemeği oluyor.
    Kızının hediyeleri çok tatlı, pasta sticklerlarına bayıldım mutfağına as bence çok şekerler ,geçmiş anneler gunun kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökçe önerini yapacağım mutlaka ....çerçeve zaten dolapta merak etme...teşekür ederim canım..

      Sil
  14. pişi mı cok severım her gun olsa yerım ama tabı her gun de yapmam malum hem hamur hem kızartma dıkkat etmek de lazım ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizde olsa hergün yeriz ama herşey kararında...teşekkür ederim..

      Sil
  15. inanamiyorum,ulkemde olanlari tv den izledikce.insan hayati bukadar ucuz nasil olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh size bide apaçık anlatsam içiniz sızlar...

      Sil
  16. Allah geride kalanlarına sabır versin. Sizin de o bereketli sofranızda mutluluğunuz hiç eksilmesin.

    YanıtlaSil