10 Mayıs 2012 Perşembe

Bazen sırtımda kanatlar olsun ve bir peri hızı ile herşeye yetişmek istiyorum...

Bugün gözümü bir açtım.Neyi ne zaman yapacağıma karar verirken sağolsunlar hesapta olmayan işlerde yüklendi bugüne nereye nasıl ve nekadar yetişeceğimi bilmiyorum...Koşturmacalar kraliçesi (bu ismi bana elifin terazisi vermişti bana o kadar uyuyorki beni tanımadan yazdıklarımdan bu ismi benle bütünleştirmiş.Acaba Birgül abladan(bülbülünyeri) tüyomu aldı:))))
Bugün kızımın okulda toplantısı vardı,bildiğiniz gibi aile birliğindeyim ve başkanımız arayıp biraz erken gelebilirmisin dedi.Spor hocam bir kek yaparmısın diye sipariş verdi.Dün misafirlerim vardı mutfak bir yığın tabakla dolu yerlerine kaldırılmayı bekleyen.Makinede çamaşır var yıkanıp asılmayı umduğum.Eşim artık havalar ısındı bana hergüne bir gömlek ütülermisin diyerek gömlekleri ütü masasında bana göz kırpıyor...Akşam yemeğini organize etmiştim birazdan hazırlıyacağım nemi yapacağım.Etli biber dolması o kolay canım bebek oyuncağı...Kızım okuldan çıkıp baleye yetiştirilecek,hadi okulla salon çok yakın onuda kekide bırakırım salona...Çarşıya çıkmam lazım en son yaptığım pastanın fotoğrafını tab ettirip okulun panosuna asmak ve arkadaşlara göstermek istiyordum:(((Öykünün balesinden sonra benim aerobik dersim var.Yanımda hem Öyküye hemde kendime kıyafet almak için koca bir çanta taşımam lazım ee bu çanta ve kekle nasıl çarşıda dolaşayım...Bir yandan da yazmak istiyorum.Porselen Demlik Çay Saaatine bir sürü tarifim birikti.Yöresel Lezzetler etkinliğinin son günleri oraya tarifim var göndericem dedim.Çaçoroncum makarnalar etkinliğini başlatmış çok da güzel yapmış elimde iki tane var hali hazırda sizinle paylaşmıştım ama zararı yok bir daha yayınlarım...Hem artık havalar ısınıyor.Kışın yardımcı yemeğin yeri olan çorbadan görevini alıp şöyle karnıyarık ve  şakşukanın yanına en iyi arkadaş değilmidir Makarna...Evet Makarnalar etkinliği 10 Hazirana kadar sürecek bilginize http://yasamladans.blogspot.com/ Çaçarocum iyi bir ev sahibisedir.Daha önce Çorbalarımız etkinliğinide başarıyla düzenledi ve bize bir çok değişik tarif gösterdi...Katılımlarınız arkadaşım bekliyor.Lütfen hepimiz destek olalım.
Size bahsetmek istediğim birçok konu var yazmak istiyorum.Marşmelowu sıca sıcağına anlatmak istiyordum.Şeker hamurlu kurabiyelerimi göstermek istiyordum.Ama önce şu iki etkinliğe tarif göndereyim daha sonra size anlatacaklarım var...
Sırtımda kanat olmasını istememde haklı değilmiyim sizcede herşeye yetişmek ama hepsinide mükemmel yapmak istiyorum...
Geçen hafta eşimin çalıştığı fabrikadaki arkadaşlarının eşleri ile her ay olduğu gibi günümüz vardı.Orda kararlaştırıp doğum yapan arkadaşımıza hayırlı olsuna gidecektik.Anlaştık bir kaçımız ikramları hazırlayıp onun bu konufda sıkıntı yaşamamısın sağlayacaktık.Benim yaptığım  onun çok sevdiği bir salata olan İran Salatasını ve Sana Böreği yapmaya karar verdim.O gün birde extra piknik için hazırladığım elmalı kurabiyeler ve semizotu salatası ile benim götürdüğüm ikramlar 4 e çıktı.Hepsi afiyetle yenildi.Becerikli arkadaşların getirdikleri ile ikramlar çokdu haliyle yetti arttı...Oğluşumuz buarada büyüyor dünde Ayça teyzesini ziyarete geldi.Fotoğrafını çekmeyi unuttum:(((
İşte şimdi canım arkadaşıma Sedaya yaptıklarım...


Benim sizlerle paylaştığım farklı farklı süslerle çeşitlendirdiğim meşhur İran Salatam.Aslında bu salatanın böyle bir ismi yok sadece burda yaşarken biranda İstanbul'a taşınan arkadaşım Sanazın yaptığı bir salataydı kendisi İranlı olunca ben bu salataya bu ismi taktım.Israrla zaten Nurhan ablamda(onunda eşi İranlı)Bu tür salatalara İranda hepsine tavuk ve yumurta konulduğunu söylüyor.Aslında bildiğin rus salatası gibi ama bunda bezelye yerine mısır havuç yerinede taze soğan var.Size daha önce tarifini vermiştim.Görüntü için size bir fikir olması için paylaşıyorum tarif burda var bakabilirsiniz.http://yuksektopuklar77.blogspot.com/search?updated-max=2012-01-05T03:47:00-08:00&max-results=7

Sana Böreği
1 bardak ılık süt
1bardak ılık su
1bardak sıvı yağ(hepsi su bardağı)ama az olsun derseniz yarım bardak yapın.
1 yumurta (üstüne sürmek içinde yumurta sarısı gerekli)
1 paket instant maya yada yaş maya
1 yemek kaşığı şeker,1 tatlı kaşığı tuz
1 paket yağ eritilecek
aldığı kadar un...
İçine peynir... bu yağlı bir hamur olduğundan kıymalı biraz ağır oluyor.
1 peket yağ hariç tüm malzemeyi yoğurun ve elinize yapışmayacak bir hamur elde edin.Ağzını kapatıp en az 45 dakika mayalandırın.Hamuru ikiye bölün ve her böldüğünüz bezeyide 8'e ayırıp küçük bezeler yapın.Bezeleri tabak büyüklüğünde açıp  bir tabağa serin aralarına erimiş yağ sürün.8 incinin üstüne yağ sürmeden dolaba kaldırın 1 saat bekleyin.Diğer bezeyide bu yöntemle açın onuda bekletin.İk yaptığınız hamuru un yardımı ile büyütün ve 8 eşit parçaya ayırın.İçine peynir koyup sigara böreği gibi sarın. Yağlanmış tepsiye aralıklarla dizin üstüne yumurta sarısı sürün.Eğer vaktiniz varsa tepsidede  yarım saat dinlendirin.Zahmetli ama gerçekten güzel bir tadı var.Övgüleride alacağınızı düşünürsek bence yapmalısınız.Ben şu yufka böreklerini artık sevmiyorum.Eskisi gibi değil ya tatları onlarda fabrikasyon oldu.Dün misafirlerime oturdum hem elim alışsın diye hemde tadı güzel olsun diye kendim açma börek(arnavut böreği) yaptım.Hemde birgün öncede mayalı hamurdan poğaça yaptığım halde zahmetli ama lezzetli..Yakında onlarıda burda görürsünüz.Takibe devam...
İşte böyle hanımlar...Bu tarif 75.Hafta Porselen Demlik Çay Saatine yeni ev sahibi olan bir dilim düşe gidiyor.Arkadaşımı henüz yeni tanıdım sanırım ismi Evren...Onunla ortak noktamız pasta kurabiye  yapmayı seviyor ve oda benim gibi sipariş üzerine çalışıyor.Ona kolaylıklar diliyorum...İşte adresi http://birdilimdus.blogspot.de/

Şimdi de  sıra Fellah Köftesi...Mersin ,Adana,Malatya ve güneydoğuda bilinen ve sevilen bir bulgur köftesi ...

Hem o kadarda besleyici çocuklar içinde faydalı olduğunu düşünüyorum.
Fellah Köftesi
1 su bardağı ince bulgur ben bu sefer yarısını yarma ile tamamladım sevgili arkadaşım Sevinç abla Malatya'dan getirdi benim için.
1.5 su bardağı un
1 yumurta
yarım su bardağı su
sosu için
5-6 domates ben yazın yaptığım konservelerimden harcadım yarım litrelik kavanozun tamamını kullandım.Size tavsiyem sizde marketlerdeki domates konservelerinden faydalanın.Aksi takdirde bu mevsimdeki domatesler asla lezzetli değil üstelik zararlı.
3-4 diş sarımsak
1 yemek kaşığı kimyon,bol olunca daha çok lezzetli oluyor.
yarım demet maydonoz ufak ufak doğranacak,yarım sıkılmış limon
sıvıyağ,salça tuz
İlk önce Fellah köftesini hazırlıyoruz.
Bulguru üzeri geçecek kadar sıcak su ile kapağını kapatabileceğimiz bir kapta ıslatıyoruz 10 dakika.
Daha sonra un yumurta su ve tuzu katıp yoğuruyoruz.Elimizi bir kaseye doldurduğumuz su ile sürekli ıslatarak köfteden fındıktan biraz daha büyük  parçalar alıp elimizle yuvarlayıp ortasını küçük parmağımızla bastırıyoruz.Yaptıklarımızı unlu bir tepsiye koyup arada sırada tüm un dağılsın köfteler birbirine yapışmasın diye sallıyoruz,gerekirse un ilave ediyoruz.Tüm köfteler bitince,orta büyüklükte bir tencereye su doldurup içine biraz tuz varsa limon tuzu ile kaynayan suya atıyoruz.Köfteler pişince süzüp sudan geçiriyoruz.Köfteler pişerken sosu hazırlayın,tencerede yağ ,domates 1-2 yemek kaşığı salça ve sarımsak rendesi,tuz ve kimyon karıştırılır.Sos kaynayınca pişen köfteleri artık sosa ilave edebiliriz ve bir iki çevirdikten sonra maydonoz ve limonuda katıyoruz sosa ve kaynayınca artık bir servis tabağına alıp ilk sıcağı çıkınca servis edip afiyetle yiyebilirsiniz...
Bu tarifimde artık son günlerine yaklaşan Yöresel Lezzetler etkinliğine gidiyor.Safiye hanım ne güzel bir evsahibesiydi zamanında tariflerimizi aldı ve kimseyi kırmadan yöresel olmasada nezaketini bozmadan tarifleri teker teker topladı...Canım benim ya benim için ne güzel şeyler söylemişsin.Hem sadece benim yazdıklarımdan fotoğrafımdan ve rumuzumdan benim sempatik biri olduğumu sıcakkanlı ve güleryüzlü olduğuma kanaat getirmişsin.Çok teşekkür ederim canım sana seviyorum seni ve değer verdiğim blogcu arkadaşlarımın arasındasın...Umarım tanışırız...Ve benim için düşündüğün şeyler aynen doğru ama eksiklikler var tabii unuttun herhalde çok da doğruyucumdur.Haksızlıklara gelemem sırf bana değil arkadaşımada yakınımada yapılmasını istemem...
Benden şimdilik bu kadar hanımlar ben kaçıyorum...Bu koşuşturmada akşam birde spordan sonra zor bilgisayarı açarım.Yo tabii açamam yan komşumun annesi vefat etmişti biliyosunuz bugün 52 si okunacak mevlüde yetişemiyeceğim erken olacakmış.Çay içmeye gel sonra otururuz dedi.Ona giderim artık.Zor günler geçiriyor yanında olmak lazım...Hepinize sevgiler...

22 yorum :

  1. Harik agörünüyor, zellikle havuçlu süslemeye bayıldım:))

    YanıtlaSil
  2. SUNUMLAR HARİKA...MAŞALLAH size :)

    YanıtlaSil
  3. Tatlım Birgül'den tüyo almadım, sadece yine gelecek sen de tanış dedi.
    Biraz da seçtiğimiz hayatları yaşıyoruz.
    Lezzetlerin çok güzel, ellerine sağlık. Afiyet olsun, öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende seninle tanışmak istiyorum...bende öptüm..

      Sil
  4. ellerine sağlık canım blogunu beğendim, ben de menun oldum. tarifini yayınladım.

    Sevgiler,
    evren

    YanıtlaSil
  5. Tarifin yayında arkadaşım çok teşekkürler desdegin için bir dahaki etkinliklerde tekrar beklerim katılmanı tariflerini denicem

    YanıtlaSil
  6. Allah sağlık versin canım
    hepsine yetişirsin sen evveallah :))
    çocuklar,ev,toplatılar,etkinlikler,blog alemi sensiz olmaz :))
    Hayırlı cumalar canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım sensizde olmaz böyle düşünmen beni çok sevindirdi..

      Sil
  7. köftede borekte nefıs gorunuyor ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım...şimdi hemen ilk başta sana geliyorum...

      Sil
  8. Koşturmacala Kraliçesi süper bir isim. Hakikaten çok uymuş sana. Bu nasıl bir tempo tatlım. Allah yardımcın olsun. Bu arada tarifler süper, fellah köftesi favorimdir zaten. Çok severim. Ellerine sağlık. Canım diyeti sormuşsun, daha 2 ay falan devam eder diye düşünüyorum diyet. İnanır mısın ben ki tatlıyı çok severim her akşam çayımın yanında mutlaka bişeyler atıştırım, bu diyete başlayalı sadece iki kere canım çekti. Sinir desen eser yok aksine kilolar hızla gittikçe mutluluktan uçuyorum. İrademe kendim bile şaşırıyorum. Daha önce çok diyet yaptım hepsinde aynen söylediğin gibi sinir küpüydüm. Ama bu diyette aç kalmak yasak. İstediğin saatte istediğin kadar yiyebildiğin bir diyet biliyor musun hiç? Tabi izinli gıdalarla. Ama izinli gıdalar deyip geçme biz o izinlilerle browniler, cheesecakeler bile yapabiliyoruz. dukandiyetim.blogspot.com bu adrese girip bakarsan daha ne tatlılar yapılıyor hayret edersin. O yüzden sizin bloglarınızı gezmek benim için hiç sıkıntı değil. Rahat olun tatlım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim hadi bakalım yaptığının karşılığınıda al da bu kadar uğraştın artık zaten yaz kapıda:)))iyi ozaman bol bol tatlıları korkmadan yayınlıyorum bak...

      Sil
  9. Tatlım pembem :) senin yaptıklarını, koştumalarını okudukça ben yoruluyorum. Allah kolaylık, kuvvet versin sana.
    Salataya da, böreğe de, köfteye de bayıldım. Ellerine sağlık olsun canım. Kolay gelsin, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorulma yorulma ben alıştım...sağol canım zaten Allahtan başka bir şey istemiyorum sağlık ve kuvvet...bu köfteyi mutlaka yap...ozaman..sevgiler canım...

      Sil
  10. yazınızı keyifle okudum böyle koşturmacası bitmeyenler için anası telaşlı gündemi doğurmuş derler bizim oralarda :)bir mersinli olarak köfteye geldim çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık ,küçük bir öneri un miktarını azaltıp irmik ilave edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))çok güldüm teşekkür ederim ben bulgurve yarma ile yapıyorum o biraz yumuşak olunca unu fazla kaçtı...

      Sil
  11. o börekler ne güzel görünüyor öyle....
    bende istiyorum...
    yada benim yerime de ye canım arkadaşım :)))
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  12. gel şirinem sanada yapayım...

    YanıtlaSil