23 Mayıs 2012 Çarşamba

Sihirli Değneğin Satıldığı Bir Dükkan biliyormusunuz?



Bana okadar çok lazım ki şuan bir sihirli değnek.Hani şu çizgi filmlerde olanlardan,pembeli simli süslü süslü...Yarın badanaya Bismillah diyoruz ama daha toplanacak o kadar şey varki...Bir yandan çamaşırlar yıkanıyor,halılar perdeler toplanıyor.Öykünün odası büyük odaya taşınacak onun oyuncakları toplanıyor.Bir dükkan kadar oyuncağı olunca maalesef topla topla bitmedi.Ne çok almışız yok doğumgünü yok yılbaşı derken...Artık zor bulur valla almam zaten seneye ilkokul 1...oyuncak oynamaya fırsatı olmayacak...Bakalım nasıl alışacak bu kadar ödeve sorumluluğa 5.5 yaşında...Devletimiz sağolsun bu kararı alırken o kuzuların hiç ödev yaparken ellerinin çabucak yorulduğunu,6 yaşından önce soyut kavramın onlar için çok zor olduğunu,bu kadar küçük bir çocuğun kendi başına büyük tuvaletinin temizliğini yapamayacağını,öğlen dinlenmeden uyumadan tüm gün okulda kalabileceğini hiç bir pedogoga sormadan...Sırf bir inat uğruna sırf başka emeller uğruna tüm bir kuşağı harcıyorlar.Tüm öğretmen arkadaşlarım bu kuşağın hiç iyi bir eğitim almadan kaybolmuş bir kuşak olacağını,aynı 2.5 yılda bitirilen kredili sistemdeki gibi saçma sapan bir sistemle boş bir nesil yaratan durum gibi buda ne kadar yanlış olduğunu ne anlamsız bir karar olduğunu elbet anlayacaklar ama iş işten geçecek...Olan bizim çocuklara olacak...Bakalım görücez...yaşayarak...Herneyse be yine lafı çok uzatmayayım bu konuda çok doluyum.Bugün Öykünün yürüyüşü var oraya yetişicem...Hani bu aralar şipşak yemekler yapıyorum ya...İşte onlardan ikisi...
KARIŞIK KIZARMA...
patlıcan,patates,yeşil biber,kırmızı biber,kabak,havuç hepsini ayrı ayrı kızarttım.Üstünede domates,sarımsak ve toz kırmızı biberle sos yaptım.

Zeytinyağlı Biber Dolması
3 soğanı kavurdum
1,5 su bardağı pirinci yıkayıp tencereye ekledim
2 domatesi rendeleyip pirinçle kavurdum,
bol nane ve bol maydonozu yıkayıp doğradım tencereye onlarıda ekledim,kimyon,karabiber,nane ve 2 kaşıkta biber salçasıda koydum  1 su bardağı su ekleyip demlemdirdim.Soğuduktan sonra...yıkanmış çekirdekleri çıkarılmış biberlere iç harcı koydum....Ama yarısına kadar pirinç şişince taşmasın diye:)))tencereye dizdim üstüne biraz zeytinyağı gezdirdim 2 bardak da su ilave ettim.kısık ateşte biber pişene kadar pişirdim...Hepsi bu...
Şimdi oturduğum evde 6 yılımızı bitirdik.İlk seneler bahçemiz yapım aşamasındaydı 4 senedir.Ev sahibimizin çabası ile bol bol gül ağaçlarına ve meyve ağaçlarına sahip olduk.Bizim burda Çaycumada ve Bartında güller tabak kadar açar.Toprağından sanırım,ben başka bir yerde bukadar büyük açan gül görmedim.Ben buara yazacağım bir konu için yanımda sürekli fotoğraf makinesi taşıyorum.Dışardan gelirken bahçeyi çekme fırsatım oldu...İşte güllerimiz...

İlle benide çek anne...

Her renkten mevcut...

Bu sene ilk defa çiçek veren Nar ağacı...

Evet... çok yakında da ağaçlar var...Burda bütün mahalelerde dut,kiraz,incir,ceviz,vişne,elma her meyvenin ağacı  mevcut haftayada onları resimlerim...
Geçen hafta okulun kahvaltısında tatlı olarak Tiramisu yapmıştım.Artık tamam öğrendim ya marketlerde kedidilinin satıldığını.Gerçek bir Tiramisu yapayım dedim.Bildiğiniz üzere Tiramisu kedidili ile yapılır.Ben bulamadığımdan hep kakaolu pandispanya ile yapardım.Biz kahvaltıda koşturmaktan tatlının tadına ancak ucundan bakabildim.Eşim hiç yememiş.Çok merak ettim hadi bizede yap deyince hem banada pratiklik olsun diye yine yaptım.Geçenlerde müge hünerde bu tiramisu kremasını tarif defterime yazmıştım.Bendeki tariften daha güzel geldi bana bundan sonra bu ölçüyü yaparım.Hem akılda kalıcı makul ölçülerde...Ama gelelim kedidili ile yapılan Tiramisuya ...yine GERÇEKLERİ söyleyeceğim.Ben kakaolu pandispanya ile yapılanı daha çok seviyorum.Belki yıllardır onu yediğimden buna alışmam zaman alacak.Ama kakao tadını,kahve tadını kedidili ile özdeşleştiremedim.Ağzıma bıraktığı tad çok keskin değildi... Ama çok hafif oluyor bu kesin.İşte Tiramisu ve tarifi...


KEDİDİLLİ TİRAMİSU
3 bardak süt
1 çay bardağı un
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket labne
2 yumurta sarısı
1 paket vanilya
2çay bardağı şeker
1 paket kedidili bisküvisi
bir büyük fincan soğuk süt ile hazırlanmış şekerli nescafe
Kedidillerini nescafeli süt ile ıslatın bir kaba dizin...Ben okula yaptığımı TEK kat yapıp borcama dizdim.Bu sefer kelepçeli kalıba dizip,2 kat yaptım.
Labne hariç bütün krema malzemesini pişir mikserle ılıt içine labneyi koy daha sonra bisküvinin üstüne dök,daha sonra tekrar bisküvi ve krema üstünede kakao serpip buzdolabında dinlendiriyoruz.Ben dün sabah yaptım,akşam yedik.Bekleme süresi yetmişti...Afiyet olsun...Ben kaçtııımmm....

27 yorum :

  1. aaay ayyy ayyyy çiçekler ne de güzel açmış..
    miiis gibi kokar valla :))
    ooo yine döktürmüşsün canım...
    ellerine emeklerine sağlık...
    bu arada ben tiramisuyu çoook severim...
    1 dilim alıyorum..
    ımmm eline sağlık canım...
    harika olmuş..
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım mis gibi kokuyorlar dediğin gibi...afiyet olsun tatlım...

      Sil
  2. kizin 5.5yasinda ve ilkokulami baslayacak?benimkide 1.sinifa baslayacak ama 6.5 yasinda.turkiye de hersey degisiyor.zavalli kucucuk anakuzulari hayata niye erken atilsin ki?zaten yeterince okuyacaklar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet maalesef...daha oyun çağında...soyut kavramı anlamıyor bazı şeyler okadar havada kalacakki...

      Sil
  3. slm canim cok tsk.ler sordugun icin dinlenmekten cok daha rahatsiz olmustum ama simdi birazdaha iyiyim bebegim cok aceleci günü gelmeden gelmek istiyorda biraz:)
    blogumla ilgilenemiyorum ama sordugunuz icinde cok memnun oldum canim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım doğru ya sen bebek bekliyordun yorumlarda okumuştun erken gelmek istediğini bebişin umarım herşey yolundadır...sevgiler

      Sil
  4. Tatlı pembem, Allah kolaylık versin. Zordur badana işi. Bu arada hepsi harika görünüyor, ama ben tiramisudan bir dilim istiyorum:) Çay içiyorumda şuan, çok iyi gider yanında :) Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım....şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  5. Bende tiramisuyu kakaolu pandispanya ile yapılınca seviyorum damağımız öyle alıştığındanmı nedir kedi dili ile yapınca pek sevmemiştim bir daha da yapmadım zaten. evde bir paket kedi dili kaldı onunla tekrar senin çilekli pasta dan deniyicem geçen seferkinde çıkan aksilikleri yazmıştım bakalım bu yapacağım nasıl olacak.

    YanıtlaSil
  6. bencede Öznur...belki alışırım ...okumadım aksilikleri baktım yayınladınmı diye ...yardımcı olurum yine...sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. hepsı bırbırınden harıka ,tiremusu cok severım bana hep hafıf gelmıstır tat olarak da nefıs ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  8. canım aynı dedıgım olculerde yapabılırsın yalnız portakalı kalın kabuklu alma belkı o zaman acılık olabılır için rahat edecekse 1 su bardağı şeker kullan hıc br şey olmaz ben fazla tatlı sevmıyorum harıka bır kek oldu kızımla bırlıkte hemencecık tükettık:)

    YanıtlaSil
  9. Canım sen pozitifliğinle,çalışkanlığınla zaten sihirli değnek deymiş gibisin.
    Badana işleri gerçekten zor,en zoru evin taşınıyormuş gibi dağılması ve o dağınıklığın toparlanması.
    Kızartman dolman ve tiramisu nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
    Zevklerimiz ayni sanırım.Bende kakaolu pandispanya ile olanı daha çok seviyorum.
    Bahçede ki güller harikalar ama o cimcime güllerden de harika 40 bin kere maşallah.
    Bende de usta işleri temizlikler bitti.9 gündür İstanbuldayım.Dr. kontrollerim için.Kısmetse yarın dönücez.
    Sevgilerimle sana kolaylıklar diliyorum canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))teşekkür ederim Seval abla sanada geçmiş olsun...

      Sil
  10. Canım,
    Kolaylıklar diliyorum.Badana ve tadilat koşuşturması benide çok mutsuz ediyor ama sonuçta güzel ve temiz bir eve kavuşacaksın.
    Bahçene bayıldım.İnsanın ömrüne ömür katar.Sene zorunlu okullu olacak olan o güzel kuzuyu (Maaşallah diyorum ) yerim ben.
    Yaptıklarının her biri çok güzel olmuş,ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Birgül abla evet bahçemiz güzel hele güller açınca:)) teşekkür ederim sevgiler....

      Sil
  11. ÖNCELİKLE KOLAY GELSİN.
    SEN BUNUNDA ÜSTESİNDEN GELİRSİN..
    GÜLLERİN YEMEKLER HEPSİ ÇOOOK GÜZEL ELLERİNE SAĞLIK
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Ayşecim ama bende bittim.Araya başka şeylerde girince ee öncesi yorgunluğuda var haliyle tatil istiyorum:)))sevgiler

      Sil
  12. Ellerine saglık canım benim gözüm biber dolmasından kaldı üzerinde naneler çok güzel hepside birbirinden lezzetli gözüküyo bir o tatlı kızını öp benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Safiye abla...öperim ne demek...sevgiler

      Sil
  13. badana işi zor iş gerçekten.Bizde geçen Haziranda atlattık,ama bitince insanın içi bi hoş oluyor ev yenileniyor sanki.
    Oyuncak konusunda çok iyimsersiniz, ilkokula başlasalar bile hediye konusunda oyuncaktan şaşmıyorlar bi müdddet.
    Güllerinize ve prensese bayıldım,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz buarada...öylemi diyosunuz eee ne yapacağız o zaman ikinci el ouncakçı açalım hep beraber:))))teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  14. güller yemekler ve şeker kız...hepsi birbirinden güzel...

    YanıtlaSil
  15. En sevdiğim çiçektir gül.Çok güzel fotoğraflar paylaşmışsın. Tiramisu'nun aslı kedidili ve mascarpone peyniri ile yapılıyor. Ama mascarpone kolay bulunmadığı için Labne ile yapılıyor. Kedidili ile mascarpone bütünleşiyor bence. Dolmanı,kızartmanı da görmedim sanma hepsi harika olmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Sibel ablacım...sevgiyle kal....

      Sil
  16. hepsı bırbırınden harıka
    tiremusu cok severım harika olmus.
    kizinda cooooooook şeker masalah.
    Çok Çok güzel fotoğraflar olmus ellerine sağlık.

    YanıtlaSil