12 Mayıs 2012 Cumartesi

Anneler Günümüz Kutlu olsun...


Tesadüfmüdür bilmem ama yine bir özel güne denk geldi ve sevgili Ayşe Yaman dünya kadınlar gününden bir gün önce bana yorum bırakmıştı şimdide Anneler gününden önce gelip benim 1 yaş şeker hamurlu pastam hakkında güzel düşüncelerini söylemiş.Çok teşekkür ederim ona ara sıra gelip okuyormuş yazdıklarımı ama yorum bırakamıyormuş.
Ben bazı arkadaşlar gibi anneler gününe özel bir pasta yapamadım maalesef.Aslında aklıma çok güzel şeyler gelmişti ama bugün çarşıda işlerimin çokluğundan,almam gerekenler olduğundan ve en önemlisi badana yaptıracağımdan çıkıp bir fiyat araştırması yapacağımdan pasta yapma işini erteledim.Eşime bana bu sene bir şey alma dedim.Bu ara masraflarımız çok boşver dedim...İyiki demişim çarşıya çıktık Duru Züccaciyeye gittik ödemem vardı.Onu oraya götürmüşüm hadi dedim bana bir hediye al artık.Güldü anlaşıldı buraya gelmemizden diye ama çoktandır aslında eşimin bir isteğiydi teflon tencere takımı almak.Biran önce alalım diyordu bende Ankaraya gideriz bakarız diyordum.Çok iyi marka teflon tencere almıştım kızım küçükken markasınıda söyleyeceğim ETERNİTY ama zamanla dibi çok bozuldu...Dışı okadar güzelki çiçekli çiçekli ama içi gitti.O anda çok pahalı bir ürün almamaya karar verdim zaten hepsinin ömürleri 2 yılmış.Neden pahalı markalara para vereyim onlarında zamanla bozulduğunu gördüm.İçi seramik Mehtap marka hem tencere hemde tava takımı ve vog tava aldım...Artık eskilerede elveda...Eşim çok kızıyordu o eski tencerelerin içleri öyle olduğu halde kullanmama ve gık demeden aldı...İkinci hediyemde...

Eşime çanta almaya girdik dükkana baktım bu bluz orda...Yeşil bir pantolon almıştım üstüne birşey uyduramıyordum.Giydim pantolonla olurmu diye,çok uzun ama ben siyah taytı çok seviyorum hatta üzerimde de vardı onunla harika durdu.Öykü'de sürekli babasına baba anneme çiçek alalım çiçek alalım diye tutturuyor.Yarın dışarıya kahvaltıya gideceğimizden hediyesini oda şimdi almak istedi aslında o bana başka bişey yaptı ama onları yarın vereceği için sonra yayınlayacağım.İşte buda kızımın hediyesi..



Bu çiçeğin ismi Yıldız çiçeğiymiş...Çok hoşuma gitti.Cuma günü bende balkonuma Mine çiçeği almıştım.


Bir ay önce balkonumda bunlar vardı ama size bir türlü gösterememiştim.İşte şimdi zamanıymış.




Bende sizin için bunları aldım...


Sizlere yaptıklarımı daha iyi sunmak istediğimden ve görselliğin yaptıklarımızı daha iyi gösterdiğini karşı tarafta beğeni uyandırıp gördüğünü yapmak istemesini sağladığını 2.5 yılda anladım.Ben nasıl geçenlerde size pembekekik in yaptığının o hafta gördüğüm, görsellik açısından beni etkilediğini söylediysem ve ilk fırsatta mutfağa girip yaptıysam demekki dediklerimde yanılmıyorum.




Bu hafta misafirlerimin geldiğinden bahsetmiştim.Hem onlara güzel ve yeni bir şey sunmak istedim ve bu tatlıyı denemek istedim.Hem tadı çok güzeldi hemde yapımı çok kolaydı.Arkadaşların çocukları ikişer tane yediler.Herkez çok beğendi.O kadar sıcak havalara yaza uygun bir tatlı ki bu yaz yazlığa giderken yanıma kelepçeli kalıp götürmeyi ve orda da hem misafirlerime hemde bize sık sık yapmaya karar verdim.Gerçi borcamada yapılır ama pasta görünümünde olması çok cazip...Yazın çilek olmayacağından limonlu jöleli yapıp meyve olarak şeftalili yapabiliriz,markette bu jölenin kivi olanıda vardı,kirazları çekirdeklerinden ayırıp kirazlıda olabilir...Ama şimdi çilek bol iken bence mutlaka yapın derim ben yapmazsanız çok şey kaçırırsınız.Ben kolay kolay arkadaşlarıama tarif vermem daha önce de size yazmıştım.Ama rica etti çocuklarıda çok sevdiğinden ve herşeyide yemediklerinden verdim.
Renk kırmızı olunca bende çok fotoğraf çektim ve kıyamadım hepsini yayınlıyorum.




İşte tarifi...Bilirsiniz ben az çok birazda kendimden birşey katar tarifi değiştiririm.Bu muhallebiyede azıcık labne kattım.Labneli muhallebileri çok seviyorum.Pastalarıma bile koyarım.Ve buna çok yakıştı.O gün bir cheesecake siparişim vardı labnesi fazlaydı ondan biraz ayırıp ekledim.Bence mutlaka sizde koymalısınız ve SİBEL ABLA bence sende bir dahakine  labneli denemelisin.
Çilek Jöleli Pasta
1 paket kedi dili( ben nerden kedi dili bulurum derseniz a-101 ve BİM marketlerinde satılıyor.Bende daha yeni öğrendim.)Pakette 2 ayrı paket var 1 ni kullanın...
3 su bardağı süt,yarım bardağı un ve nişastayı inceltmek için kullanılacak
1 çay bardağı süt,kedi dillerini ıslatmak için kullanılacak
6 yemek kaşığı şeker(ben bir tane kendimden de kattım ama gereksizdi.Aslında marketlerdeki kedi dillerinin çok şekerli olduğunuı söylemişlerdi ama )
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
100 gr labne
1 paket bitkisel çilekli jöle(dr.Qatker marka)
taze çilek...
Kedi dillerini 1 çay bardağı süt ile ıslatıp kelepçeli kalıba dizin.
yarım bardak süt ile un ve nişastayı çırpın.Bir tencerede kalan 2.5 bardak süt ile şekeri kaynatın ve unlu karışımı kaynayan süte dökün.Hemen koyulaşıyor zaten ben bu evrede labneyi ekleyip ateşi kapattım ve tel çırpıcı ile çırptım.Muhallebiyi kedi dillerinin üstüne dökün.Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırın.ben tatlıyı birgün önceden yaptım zaten tatlı ve pastaların daha lezzetli olmasını istiyorsanız eğer mümkünse bir gün önce yapın...Ama zamanınız yoksa sabahtan yapıp akşamda yiyebilirsiniz.Bitkisel jöleyi paketin arkasındaki gibi yapın.Ama size benden bir tavsiye arkasında soğuk suyu kattıktan sonra bir iki kere karıştırdıktan sonra dökün diyor.Ama siz unutmayınki muhallebiye dökeceksiniz eğer çok sıcaksa muhallebi çatlar.Kızımın uğur böceği pastasını yaparken benim başıma geldi daha sonra acele yaptığım cheesecakelerde çatlama olmuştu.Buna dikkat edin derim ben...
Ben bu pastayı tüm annelere sizlere yolluyorum.



Misafirlerime birde benim ve eşimin çok sevdiği ekmek hamurundan bir poğaça var onu yaptım.Yapımı çok kolay hemde çok lezzetli içi lahmacun içi gibi olduğundan ben buna lahmacun poğaçası diyorum.Çocuklarda çok seviyor.Deneyin derim ben.


Lahmacun Poğaçası
2 ekmek hamuru
1 paket margarin oda sıcaklığında olacak
1 yumurta sarısı üstüne sürmek için
iç malzemesi de
200 gr kıymaydı ama benim arttı..
2 domates ,3 biber ,1 tane soğan
karabiber ve tuz
soğan kavrulur biber katılır ve kıyma ilave edilir.En son domates de konulur suyu çekilene kadar pişirilir.
Ekmek hamurunu 1paket yağ ile yoğurun ve dolaba kaldırın ben bunuda bir gece önceden yaptım ama vakiit yoksa sabahtan yapılabilir yada 1 saat öncede olabilir.Daha önce akşamdan yapmamıştım.Ama aynı gün yaptıklarım daha iyi olmuştu nedense ...size kalmış.
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp içine kıyma koyun ben bir tabakta açtım daha kolay oluyor.
Eğer vaktiniz varsa tepside mayalandırın.Ama çokda gerek yok.Üstüne yumurta sarısı sürün ve 200 derecede pişirin.
Bu iki tarifim Porselen Demlik Çay Sati etkinliğine ev sahipliği yapan bir dilim düş adlı blog sahipli Evren arkadaşıma gidiyor ona kolaylıklar diliyorum...Sevgiyle kalın...

18 yorum :

  1. Senınde Anneler Günün kutlu olsun canım.Hediyeler çok güzeller,güle güle kullan ve giy diyorum.Çiçeklerinede baktıkça bu güzel günü anarsın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım...hepimizin kutlu olsun...

      Sil
  2. Canım anneler gününü kutlarım çok güzel çiçekler almışsın sayfan cıvıl cıvıl olmuş adına yakışır enerji dolu pozitif pembe

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safiyeee canım benim artık biraz dinlen bakalım çok yoruldun etkinlikten...Teşekkür ederim çiçekler sizin için...

      Sil
  3. Canim,seninde anneler günün kutlu olsun.Yaptigin cici
    alisverisleri iyi günlerde kullan.Cilekli pastan ve pogacalarin
    da nefis görünüyor.Ellerine saglik....Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma ablacım heğimizin kutlu olsun...

      Sil
  4. Ben geldim:))Sayfama bıraktığınız güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.Tanıştığımıza memnun oldum:)Dolu dolu tarifler var blogunuz da çok beğendim:)İzleyiciniz oldum, bol paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi yaptın canım...Hoşgeldin...bende seninle tanıştığıma çok memnun oldum..sevgiler

      Sil
  5. Canim anneler gunun kutlu olsun.( gec de olsa)
    Iyi yapmisisn bluzu almakla bence. Onceden hic bir sey alma de sonra istedigi aldir. O zaman daha lezzetli olur..
    Cicekler cok sirin.. Ben cok ozenirim ciceklere ama bakamiyorum kuruyorlar.
    Eline saglik pasta da guzel gozukuyor.
    Sevgiler iyi gunler canim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinnn...ne yapayım almam diyenden korkacaksın:))))canım çiçek zor iş ama çokda güzel birdaha denemelisin ama sen ABD sin ya oranın hava iklimi ilede olabilir...sevgiler canım...

      Sil
  6. Anneler günün kutlu olsun arkadaşım. çilekli pastanı çok beğendim cuma günü kayınvalidemin 1. ölüm yıldönümü misafir çağırıp kur'an okutturucaktım ve deli gibi değişik ve kolay pasta arıyordum ve çilekli pasta bana ilaç gibi geldi diyebilirim kolay ve lezzetli görünüyor ellerine sağlık paylaşımın içinde çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka yap canım...ben sonuçtan çok memnun kaldım..pembekekikten almıştım tarifi...kesin sonuç....

      Sil
  7. Hepsi çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.Poğaçalarına da bayıldım.Ben de kıymalı poğaçayı çok severim ama ekmek hamuruyla denemedim.Çok güzel bir fikir.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Denemelisin Sibel abla çok güzel bir tadı oluyor hem kıyır kıyır hemde yumuşak...

    YanıtlaSil
  9. İADEİ ZİYARETE GELDİM......:))))
    SENİNDE KUTLU OLSUN CANIM...
    HER ŞEYİN HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  10. Tatlı pembem, anneler günün kutlu olsun. Nice nicelerine inşaallah. Çiçeklerine bayıldım. Güle güle büyüsünler.
    Çilekli pasta ve poğaça beni benden aldı bu arada. İkisinden de isterim :) nefis görünüyorlar. Ellerine sağlık tatlım. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ayçacım,
    Anneler günün kutlu mutlu olsun,Cicilerini güle güle kullan.
    Güzel anlatımınla yazını sonuna kadar okudum.Lezzetlerine bayıldım.Çiçeklerine bayıldım.Hepsi de birbirinden nefisler,birbirinden güzeller.Çiçekler adeta baharı ve yazı çağrıştırıyorlar.
    Ayrıca kedi dilinin bim ve a 101 de satıldığını sayende öğrendim.İlk fırsatta bakıcam.Daha önce görmedim,inşallah bizim burda da vardır.
    Sevgilerimle seni öpüyorum canım:)

    YanıtlaSil
  12. Hepsi çok güzel olmuş.Ellerine sağlık
    Anneler günün kutlu mutlu olsun canim benim .
    Cicekler cok sirin .. bulizda cok sik .

    YanıtlaSil